Matematikkdidaktikk

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Mål:

Emnet gjev innsikt i teori og grunnlaget for fagfeltet matematikkdidaktikk

Innhald:

Emnet tar opp tema som: Teori for utvikling av elevers matematiske omgrep, matematiske representasjonar og matematisk argumentasjon, kritisk matematisk demokratisk danning og sentrale aspekt ved læringsfremjande matematikkundervisning.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskaper

Studenten:

  • kan gjere greie for teoriar som beskriv utvikling av matematiske omgrep og strukturen deira
  • har avansert kunnskap om sentrale aspekt ved læringsfremjande matematikkundervisning
  • har inngåande kunnskap om matematiske representasjonar, argumentasjon og bevis i matematikkundervisninga
  • har brei kunnskap om matematisk demokratisk danning, inkludert modellering

Ferdigheiter

Studenten kan:

  • på bakgrunn av teori og forsking planlegge og gjennomføre variert og tilpassa undervisning som understøtter elevane si matematikklæring
  • gjennomføre faglege drøftingar av blant anna mål for, kvalitet av, utvikling av og utfordringar ved matematikkundervisninga
  • planleggje undervisningsaktivtetar som vert støtta av digitale verktøy
  • bruke matematikkfagdidaktisk teori til å analysere undervisning, elevars tenking, undervisningsopplegg, læreplanar, læreverk og hjelpemiddel (som digitale verktøy)
  • eksemplifisere og bruke varierte undervisningsformer i matematikk
  • eksemplifisere og bruke ulike representasjonsformer av matematiske omgrep og veksle mellom fagspråket og det naturlege språket for å kommunisere matematikkinnhald i undervisninga

Generell kompetanse

Studenten kan

  • knytte matematikkdidaktisk teori saman med ulike former for undervisningspraksis
  • gjennomføre kritiske refleksjonar over matematikklæraren si profesjonsutøving
  • utvikla ein reflektert haldning til sin eiga rolle som lærar og korleis han kan vidareutvikle sine lærarkompetansar
  • bruke didaktisk teori og eiga erfaring til å analysere matematikkfagets rolle i skulen og samfunnet på en sjølvstendig måte

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

10 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Vår. Første gang våren 2028.
Krav til forkunnskapar

PEDA131, REALDI200 og langpraksis i 5. semester.

Emnet skal normalt takast parallelt med langpraksis i 8. semester.

Tilrådde forkunnskapar
Kampuspraksisdag 5, 6 og 7
Studiepoengsreduksjon
10 studiepoeng overlapp med MATDID220
Krav til studierett
Studierett på Det matematisk-naturvitskaplege fakultet sitt lektorprogram i naturvitskap og matematikk
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesninger, seminarer, gruppearbeid og praksisrefleksjon
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Inntil to obligatoriske aktivitetar/innleveringar
  • Presentasjon av tema/innhald i semesteroppgåve
  • Gyldig inneverande og tre påfølgjande semester.

    Vurderingsformer

    I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:

    • Skriftleg semesteroppgåve
    Karakterskala
    Bokstavkarakterar med skalaen A, B, C, D, E, F
    Vurderingssemester
    Haust/Vår
    Litteraturliste
    Litteraturlista vil vere klar innan 1. juli.
    Emneevaluering
    Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
    Programansvarleg
    Lektorutdanningsutvalet ved MN og UiBs sentrale programstyre for lektorutdanning har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet. Matematisk institutt har det administrative ansvaret for programmet.
    Emneansvarleg
    Matematisk institutt
    Administrativt ansvarleg
    Matematisk institutt