Institutt for informasjons- og medievitenskap (Infomedia) tilbyr teoretiske og praktiske studier innen medier, teknologi og informasjonsvitenskap, og har forsknings- og utviklingsprosjekter finansiert av bl.a. European Research Council, Norges Forskningsråd, HK-dir og næringslivspartnere.
Instituttet er vertskap for:
Kalender
The space of the world: can human solidarity survive social media and what if it can’t?
Sist utgitte bøker
Metoder for å forstå mediebruk (2024) - Hallvard More og Brita Ytre-Arne
Teknologi - en teoretisk innføring (2024) - Lars Nyre
Media Use in Digital Everyday life (2023) - Brita Ytre-Arne
An Introduction to Global Media for the Twenty-First Century (2022) - Ole J. Mjøs
What is the Avatar? (2022) - Rune Klevjer
Social Data Analytics (2022) - Amin Beheshti, Samira Ghodratnama, Mehdi Elahi, Helia Farhood
Ways of Seeing in the Neoliberal State (2021) - Asbjørn Grønstad
The Palgrave Handbook of Image Studies (2021) - bidrag fra Asbjørn Grønstad og Øyvind Vågnes
Kingdom of Nokia - How a Nation Served the Needs of One Company (2021) - Carl-Gustav Lindén
"Sport and National Culture in Swedish Film”, i boken Sport, Film and National Culture (2021) – Peter Dahlén