Planlegging og samfunn
Masteremne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- GEO640
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Studentane skal trenast i å forstå samfunnsplanlegging i lys av globalisering og kompleksitet forårsaka av samspelet mellom lokale og globale prosessar.
Kurset gir ei innføring og fordjuping i nyare kritisk planleggingsteori. Det vert lagt særleg vekt på å få fram kva respons lokal og regional samfunnsplanlegging møter og kan møte den global flyten av idear, kapital og menneske med. Ei sentral problemstilling i kurset er kva det vil seie å planlegge innanfor romleg kompleksitet. Kurset vektlegg såleis korleis ulike geografiske nivå spelar inn i lokale og regionale planleggingsprosessar. Det blir lagt særleg vekt på korleis new public management og nyliberalistiske styringssystem samspelar med politiske og ideologiske tilhøve, det økonomiske, det sosiale og materielle tilhøve. I undervisinga blir det lagt vekt på å eksemplifisere og å dikutere ulike praktiske og teoretiske tilnærmingar innan planlegging i lys av kontekstuelle føresetnader.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjere greie for nyare utvikling i samfunnsplanlegginga og for ulike kritiske tilnærming til og teoriar om planlegging og byutvikling.
- kan nytte relevante urbane teoriar for å diskutera byer og byutvikling i relasjon til urban endring.
- kan nytta relevante teoriar om formelle og uformelle strategiar for endring i byen (for eksempel planlegging, taktiske intervensjonar, praksisar).
- kan drøfte sentrale sosiale, økonomiske og klima/miljømessige trendar og utfordringar som byer og samfunnsplanlegginga generelt står ovanfor i dag.
Ferdigheiter
Studenten
- kan nytte relevant teori for å analysere empiriske case
- kan forslå og grunngjere val av spesifikke strategiar og intervensjonar i byen.
- kan gjere nytte av ulik urban teori relatert til byutvikling og planlegging som ein tolkingsramme for problemstillingar knyt til samfunnsplanlegging og byutvikling.
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide sjølvstendig med praktisk og teoretisk problemløysing.
- kan presentere og diskutera (skriftlig og munnleg) faglege problemstillingar og analyser.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Totalt 7 førelesningar/verkstader/ekskursjon à 4-6 timer
Totalt 4 seminar à 2 timer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
3 skriftlige oppgåver som samen utgjer grunnlaget for endeleg karakter: Oppgåve 1 (20%); Oppgåve 2 (30 %); Oppgåve 3 (50%).
Alle delar må vere bestått for å få karakter i emnet.
Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.
Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Haust
Studentar med gyldig fråvær slik det er definert i UiB-forskrifta § 5-5 kan søke om utsett innleveringsfrist for kvar oppgåve. Søknaden må sendast før fristen for å levere er gått ut.