Risikopersepsjon og miljøåtferd
Masteremne
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- MAPSYK334
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk eller engelsk
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Dette emnet tek utgangspunkt i tre anvendte tema som studerast innanfor sosial- og kognitiv psykologi: (1) risikopersepsjon, (2) risikokommunikasjon og (3) holdingar og åtferd knytt til miljøproblem. Dette er store fagfelt der sosial-kognitive teoriar vert nytta til å svare på aktuelle samfunnsutfordringar knytt til for eksempel miljøskadeleg åtferd, oppfatta terrorrisiko, og deling av risikorelatert informasjon med ulike målgrupper. Samtidig bidreg forsking på desse fagfelta til teoriutvikling innanfor sosial- og kognitiv psykologi.
Gjennom detaljert presentasjon av anvendt forsking på risikopersepsjon, risikokommunikasjon og miljøåtferd i ulike kontekster vil emnet gje ein fordjuping i korleis sosial-kognitive fenomen som sjølvoppfatningar, haldningar, motiver, tankar, emosjonar og kontekst verkar på kvardagslege val. Emnet vil blant anna fokusere på korleis ein kan måle subjektiv risiko, risikovurdering og bekymring knytt til samfunnsutfordringar, på korleis ein kommuniserar godt om risiko, på psykologiske og sosiale faktorar som kan påverke miljøåtferd, og på kvifor det kan oppstå ein diskrepans mellom haldningar og åtferd.
Kunnskap om disse tema er ein forutsetning for å kunne påverke risikorelatert åtferd og for å kunne legge til rette for utvikling av meir miljøvennleg åtferd. Nytting av sosial-kognitive teoriar i forskjellige kontekster gjer også ein innfallsport til å forstå generelle trekk ved menneskeleg åtferd og kognisjon på ein ny måte. Eit av dei anvendte fokus vil normalt være turistoppleving, som for eksempel risikopersepsjon knytt til ulike reisemål, eller miljøvennleg reiseåtferd, eller kommunikasjon av miljøtiltak, men her kan der i enkelte år førekomme avvik.
Læringsutbyte
Kunnskap
Studenten:
- Har kunnskap om sosial-kognitiv forsking på risikopersepsjon, risikokommunikasjon og på miljøåtferd i ulike kontekster
- Veit korleis psykologiske teoriar og metodar kan nyttast for å kaste lys over åtferd og haldningar knytt til miljøproblem, risikopersepsjon og risikokommunikasjon
- Har kunnskap om psykologiske og sosiale faktorar som påverkar miljøåtferd, risikopersepsjon og risikokommunikasjon
- Har kunnskap om metodar som blir brukt for å kartlegge og måle sosial-kognitive fenomen
Ferdigheiter
Studenten:
- Kan reflektere over forskingsproblem innanfor sosial- og kognitiv psykologi
- Kan utvikle og kritisk vurdere forskingsdesign som belyser sosial-kognitive fenomen
- Kan diskutere korleis sjølvoppfattingar, haldningar, motiver, tankar, emosjonar og konteksten kan påverke risikopersepsjon, risikokommunikasjon og miljøåtferd
Generell kompetanse
Studenten:
- Kan drøfte styrker og svakheiter ved forskingsdesign på temaområdet
- Kan søke opp og kritisk vurdere forskingslitteratur på temaområdet
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Presentasjon av gruppeoppgåve
- Delta på heile presentasjonsdagen