Home
Faculty of Humanities

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there

Retningsliner for oppfølging av tilsette med inneklimaproblem

Rutinar for oppfølging av tilsette som får problem med inneklima ved Det humanistiske fakultet. Vedtatt i fakultetsstyret 16.11.2010.

Main content

1: Formål
Formålet med rutinane er å vise korleis arbeidsgjevar skal følgje opp tilsette som opplever fysiske helseplager knytt til inne- miljøet på arbeidsplassen.

2: Omfang
Denne rutinen gjeld for alle arbeidsplassar ved HF.

3: Definisjon
Med inneklimaproblem meiner ein her helseplager som irritasjon i slimhinner (øvre luftveier og augo) og hud, unormal trøyttleik ogleller hovudverk. Symptoma skal være knytt til opphald på arbeidsplassen og fråverande eller vesentlig redusert ved opphald andre stadar.

4: Ansvarsfordeling

  • Den tilsette har ansvar for å melde frå til næraste leiar om inneklimaproblema han/ho opplever.
  • Arbeidsgjevar, v/instituttleiar og fakultetsdirektør, har ansvar for at gjeldande rutinar blir gjennomført. Det praktiske arbeidet kan delegerast, men ansvaret ligg likevel fast.
  • HMS-seksjonen kan hjelpe til med kartlegging og vurdering av inneklimaproblem, og foreslå tiltak.
  • Eigedomsavdelinga ved driftsleiar skal følgje opp bygningsmessige forhold som kan være relevant i kvart einskilt tilfelle.

5: Førstehjelp og progresjon
Å ta raskt fatt i problemet er svært viktig for ei god og snarleg løysing.

  • Når ein tilsett melder om inneklimaproblem, må arbeidsgjevar straks avtale samtale med hanlhenne for å utdjupe og klargjere problemet.
  • Den tilsette skal flyttast til anna kontor så sant det er mogleg, for å sjå om problema blir bortelredusert der.
  • Den tilsette må bli informert om at han/ho bør bestille time ved Arbeidsmedisinsk poliklinikk for utgreiing. Bedriftslegen og/eller fastlegen kan samstundes kontaktast.
  • Om problemet ikkje kan løysast ved eininga, må næraste leiar kontakte HMS-seksjonen for å avtale befaring av arbeidsplassen saman med driftspersonale og den tilsette. Verneombodet skal delta på befaringa. Etter ei samla vurdering vil HMS-seksjonen melde tilbake om resultatet av befaringa og foreslår tiltak.

6: Organisering ved UiB-rolleavklaring
Næraste leiar er personalansvarleg, og vil difor være den som koordinerer saka og sørger for framdrift til den er løyst. Han/ho kan delegere det praktiske arbeidet, men ikkje ansvaret.

Verneombod skal informerast ved inneklimaproblem og delta i problemløysinga slik det går fram av lover og forskrifter for vernetenesta.

HMS - seksjonen er fagavdeling for helse, miljø og sikkerheit, som gir råd om tiltak både til arbeidsgjevar og arbeidstakar og er oppdatert på relevant lovgiving.

Bedriftslegen og Arbeidsmedisinsk poliklinikk er sentrale i utgreiing av tilsette med inneklima-problem.

Eigedomsavdelinga er fagansvarleg for bygningsmassen ved UB, og undersøkjer/gir råd ved bygningsmessige manglar. Kontakt til Eigedomsavdelinga må gå gjennom HMS- avdelinga eller fakultetet, med unntak av Lydia-meldingar til Bygningsdrift.

Fakultetet skal informerast om saka og involverast dersom inneklima-problema ikkje blir løyst lokalt.

Personal- og organisasjonsavdelinga sentralt (POA), blir involvert om
saka ikkje kan løysast innan fakultetet.

Tillitsvalde tek vare på den tilsette sine interesser i tråd med regelverk for fagforeiningsapparatet.

7: Lover og reglar

  • Arbeidsmiljølova (sjå særleg § 4.2 - 2b)
  • Lov om forbod mot diskriminering på grunn av nedsett funksjonsevne § 12 - plikt til individuell tilrettelegging
  • IA-avtalen
  • Rutinar for oppfølging av sjukemelde
  • Hovudavtalen