Lecture
-
Holtermann, Kristin; Stokka, Tone
(2025). Arbeid med overførbare ferdigheter i bachelorgraden i biologi. (external link)
-
Egelkraut, Dagmar Dorothea; Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin
(2025). Keynote: The many ways in which a student poster symposium contributes to authentic learning. (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Dahl, Tina; Holtermann, Kristin
et al. (2024). Centre for excellence in Biology Education – bioCEED. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2024). Hvordan bruker vi studentevalueringer av emner (workshop). (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin
(2024). Innovasjon og studentpartnerskap – Hvordan har Senter for fremragende utdanning bioCEED jobbet for å utvikle gode idéer. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2024). Bedre praksis gjennom å forstå mentorenes utfordringer, presentasjon av prosjektet DEVELOP - Developing evidence-based mentoring for better STEM work placements. (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin
(2024). Gjennomføring. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2023). Studentaktiv forskning og overførbare ferdigheter i redesign av biologiutdanningen - Program for studentaktiv læring 2019-2022(2023). (external link)
-
Fiksen, Øyvind; Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin
(2023). Research-integrated learning and assessment. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan
(2023). Creating better work placements by understanding mentor challenges. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2023). Læringsutbyttebeskrivelser, erfaringer fra BIO/bioCEED. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2023). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen), . (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2022). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Gjesteforeleser, Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen), . (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2022). Praksis i biologiutdanningen (faglig foredrag)
Paneldebatt om praksis i utdanninger (paneldebatt). (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2022). Læring gjennom autentiske arbeidsoppgaver - eksempel fra yrkes-og forskningspraksis i biologi ved UiB. (external link)
-
Bjune, Anne Elisabeth; Holtermann, Kristin
(2022). Poster session for increased student learning. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2021). Studentaktiv forskning og overførbare ferdigheter i redesign av biologiutdanningen – når studenter er med å utvikle. (external link)
-
Holtermann, Kristin
(2021). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen). (external link)
Academic lecture
-
Sundset, Monica Alterskjær; Aaby, Truls; Eriksen, Emma Falkeid
et al. (2025). Former students value long-term impacts of work-integrated learning in Fishery and Aquaculture Science and STEM science programs. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris
(2024). Creating better work placements by understanding mentor challenges and developing supporting digital resources. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris
(2024). Does work-practice matter? Student perspectives on the longer-term impacts of discipline-based work-practice. (external link)
-
Cotner, Sehoya Harris; Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin
(2024). Why do they leave? Understanding attritionat the faculty of Mathematics and Natural Sciences. (external link)
-
Bjune, Anne Elisabeth; Bratbak, Gunnar; Eliassen, Sigrunn
et al. (2023). Omlegging fra tradisjonelle forelesninger til studentaktiv læring – eksempel fra et grunnemne i biolog. (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin
(2023). Student participation in curriculum redesign – are their voices heard? . (external link)
-
Holtermann, Kristin; Cotner, Sehoya Harris
(2023). Creating better work placements by understanding mentor challenges. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Gjerdevik, Birthe; Rensvik, Beate Ulrikke
et al. (2021). Er vi bedre på læringsaktiviteter enn læringsutbyttebeskrivelser?. (external link)
Poster
-
Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris
(2024). Videreutvikling av arbeidspraksis for disiplinstudenter ved å støtte praksisveilederne. (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin; Bjune, Anne Elisabeth
et al. (2023). STEM Teachers and Heads of Education as partners in change of teaching and learning. (external link)
-
Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin
(2023). Student posters and assessment that outlives the course. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie; Strømme, Christian Bianchi
et al. (2023). Redesign model meets reality – Reflections on change approaches applied when a structured model for change meets reality. (external link)
-
Strømme, Christian Bianchi; Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie
et al. (2023). Redesigning a BSc programme in biology – a collaborative systems approach to curriculum
development. (external link)
-
Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin
(2023). Poster Sessions as constructive alignment in BIO courses . (external link)
-
Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin; Cotner, Sehoya Harris
(2023). Student posters and assessment that outlives the course. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie; Strømme, Christian Bianchi
et al. (2023). Redesign model meets reality – Reflections on change approaches applied when a structured model for change meets reality. (external link)
Academic article
Report
See a complete overview of publications in Cristin.