Administrasjonen ved GEO
GEO's administrasjon består av 8 personer (HR/Økonomi og instituttleder er da ikke medregnet):
Hovedinnhold
Instituttleder
Atle Rotevatn tlf 555 83390, e-post: Atle.Rotevatn@uib.no
Administrasjonssjef
Andrea Grimnes tlf 555 83300, e-post: Andrea.Grimnes@uib.no
Forskningskoordinator
- Anne Fjellbirkeland, Seniorrådgiver, tlf 55 58 20 12, e-post: Anne.Fjellbirkeland@uib.no
(Linling Chen har permisjon fra 1.1.2023), Rådgiver, tlf 55588780, e-post: Linling.Chen@uib.no
1) samle inn og aktivt formidle informasjon om nasjonale og internasjonale finansieringskilder
2) veilede og støtte forskere gjennom søknadsprosessen
3) bistå i utarbeidelse av rapporter, høringer og evalueringer som instituttet er involvert i
4) utarbeide oversikter, rapporter og analyse
5) gjennomgang og ferdigstillelse av kontrakter i samarbeid med FIA v/Kristoffer Gilhus <">Kristoffer.Gilhus@uib.no>
Nettverkskoordinator for iEarth
- Thomas Hagen Thuesen, Rådgiver, 55583471, e-post: Thomas.Thuesen@uib.no
Økonomiseksjonen
alle har nå kontor ved Fakultet for naturvitenskap og teknologi adm. (NT)
Bestillinger, fakturaer, reiseregninger, timelister mm.
Det er to driftsøkonomer ved seksjonen som skal arbeide for Institutt for Geovitenskap. Alexander vil behandle alle bestillinger og fakturaer. Eli behandler timelister, honorarer, refusjoner, reiseregninger mm. Driftsøkonomene gir også veiledning og svarer på spørsmål knyttet til føring av reiseregning, timelister, problemer med inngående fakturaer etc
Driftsøkonom:
Innkjøp og fakturabehandling: Alexander Bruknapp, telefon: 555 83130, Alexander.Bruknapp@uib.no
Fagspesialist lønn (attesteringer av timelister,honorarer, refusjoner, reiseregninger osv): Eli Vikdal, Telefon: 5558 , Eli.Vikdal@uib.no
Bestillinger gjøres via instituttets faste bestillere: https://www.uib.no/geo/54412/administrasjon#bestillere-
- Bestillinger skal som hovedregel gå via det elektroniske bestillingssystemet Unit4 som håndteres av fagrekvirentene våre.
- Ved bestilling må dere oppgi full kontering (hvor bestillingen skal betales).
Reiseregninger, timelister og refusjoner sendes inn via Selvbetjeningsportalen.
Prosjektøkonomi:
Isabelle Lyntun, telefon: 55583165, Isabelle.Lyntun@uib.no (primærkontakt for Forskergruppene: Geodynamikk & Bassengstudier og Geofysikk + BR,BH,DR, IHT, MJ TAJ)
Ingvald Mjølsnes (vikar for Henrik) telefon:55583673, ingvald.mjolsnes@uib.no (primærkontakt for Forskergruppene: Kvartær & paleoklima og Geokjemi & Geobiologi + CHE, BOH, LO, MBS)
Henrik Tangen Karlsen, (Permisjon) telefon: 55584523, Henrik.Karlsen@uib.no (primærkontakt for Forskergruppene: Kvartær & paleoklima)
Heidi Lappegård, telefon: 55 58 34 97, Heidi.Lappegard@uib.no (primærkontakt for SFU-iEarth / Senter for dyphavsforskning /SapienCE/WHH/TAJ)
Jelena Vlavski, (50%) telefon: Teams, jelena.vlaski@uib.no (primærkontakt for Forskergruppene: Geodynamikk & Bassengstudier og Geofysikk + JB, NM, BOH, SR)
Totaløkonomi:
Kjersti Sagosen, telefon: 55 58 34 47, Kjersti.Sagosen@uib.no, har ansvar for totaløkonomien ved Institutt for Geovitenskap og vil samarbeide tett med instituttledelsen.
Ledelse ved økonomiseksjonen:
Trine Gravdal Lie Seksjonsleder
Tine Charlotte Overå leder for driftsøkonomene.
Rigmor Geithus leder for totaløkonomene.
Hanne Littleskare Hammer leder for prosjektøkonomene.
Økonomiseksjonen ønsker tett samarbeid med oss og de ber oss ta kontakt og å komme på besøk på kontorene deres i 1. etg
Økonomirelaterte spørsmål kan gjerne sendes til UiBhjelp:
Fagspes lønn (timelister,honorarer, refusjoner, reiseregninger):
Veiledning til reiseregning for eksterne (Betalmeg)
“Betal meg” er en selvbetjeningsløsning der eksterne kan sende inn reiseregninger og utgiftsrefusjoner. For at vi ved GEO skal kunne hjelpe deg - fyll ut skjema her. (send mail til post@geo.uib.no)
Bestillere
GEO har følgende vanlige "bestillere" som skal brukes til alle bestillinger hos GEO:
Mareile Andersson (rekvisita, blomster, konferansemåltider, disputas)
Trine Lise Stjernholm (inst.arrangement, møbler, drift, tilgang/adgang m.m.)
Ole Meyer (elektronikk, feltutstyr)
Stig Monsen (felt/tokt)
Leo Zijerveld (programmer, lisenser)
Øyvind Natvik (datautstyr, -rekvisita)
Hildegunn Almelid (laboratorieutstyr/kjemikalier)
Lars Evje (laboratorieutstyr/kjemikalier)
Jan Magne Cederstrøm (laboratorieutstyr Earthlab)
Franck Andersen (EPOS)
Sven Le Moine Bauer (laboratorieutstyr Senter for dyphavsforskning)
Andre spørsmål angående bestilling og betaling - se FAQ her.
Personal-Drift
- Mathilde Høgalmen, Personalkonsulent tlf 55583692, e-post: Mathilde.Hogalmen@uib.no
- Trine Lise Stjernholm, Seniorkonsulent tlf 55583580 e-post: Stjernholm@uib.no
- Mareile Andersson, Resepsjonen, 55 58 36 00, e-post: Mareile.Andersson@uib.no Åpningstid i Resepsjonen fra kl 9.30 - 14.30
- Andrea Grimnes tlf 555 83300, e-post: Andrea.Grimnes@uib.no
- Mareile: Post/pakker, TNT, telefon, henvendelser, innkjøp av rekvisita, rombooking kveldsarrangement, kaffemaskin, vannmaskin, service kopimaskin,
- Trine Lise: Arealkoordinator og informasjonsmedarbeider, WebRedaktør for Geo, Nyhetsbrev "GEO Nyheter", HR - Onboarding - CIM reiseadministrator, Innkjøp av møbler mm., instituttarrangement, ansvarlig for driften av resepsjonen
- Chris: Rekruttering, personalsaker UiB sine ansattsider sitter i 1 etg finner dere henne her - 1f1c.
Informasjon til nyansatte:
Introduksjonskurs for nyansatte: https://www.uib.no/foransatte/126158/introduksjonskurs-nyansatte
Dette er IKT -forskrifter for Universitetet i Bergen som du må lese gjennom. Renting Guesthouses
Studieseksjonen/Forskerutdanning
- Anders Bjørnsen Kulseng tlf 55583519, studiekonsulent, forskerutdanning, tlf 55583519; e-post: Anders.Kulseng@uib.no
- Vilde Dimmen, studiekonsulent, Masterstudenter, tlf 55583555; e-post: Vilde.Dimmen@uib.no
- Håvard Vrålstad, studiekonstulent, Eksamen og timeplan, tlf 55583458; e-post: Havard.Vralstad@uib.no - vikar for: Karen Tellefsen, studiekonsulent, Bachelor, Eksamen og timeplan, 55589014; e-post: Karen.Tellefsen@uib.no
Studierelaterte oppgaver:
Vilde Dimmen :
- Masterprogrammet - rekruttering, informasjon, opptak, mottak, veiledning, gjennomføring, avslutning
- Bachelorprogrammet - rekruttering, informasjon, mottak, veiledning
- Emneadministrasjon
- Programstyret - sekretær
- Webredaktør undervisnings-/studiesider
- Undervisningsbudsjett
- Tilsetting og oppfølging av undervisningsassistenter (timelønn)
Håvard/Karen:
- Bachelorprogrammet - rekruttering, informasjon, mottak, veiledning
- Masterprogrammet (back-up)
- Timeplanlegging
- Emneadministrasjon
- Eksamen (back-up)
- Klagesaker (back-up)
- Emneevalueringer
- Webredaktør undervisnings-/studiesider
Anders:
- Ph.d. programmet - informasjon, mottak, oppfølging og avslutning
- Forskerutdanningsutvalget - sekretær
- Utveksling (bacelorstudenter)
- Innveksling (bachelorstudenter)
- Eksamen
- Klagesaker
- Webredaktør undervisnings-/studiesider
Forskerutdanning / ph.d.-administrasjon
- Anders Bjørnsen Kulseng, studiekonsulent, tlf 55583519; e-post: Anders.Kulseng@uib.no
Hos oss kan du ta doktorgrad (ph.d.) innen en rekke fagområder. Doktorgradsarbeidet er tett knyttet til forskergruppenes forskningsprofil og instituttets strategiske satsingsområder.
EPOS
- Jan Michalek, Senioringeniør, prosjekt koordinator for EPOS, e-post: Jan.Michalek@uib.no
Senter for dyphavsforskning
- Kara Turner, Media contact, tlf: 55583338 e-post: Kara.Turner@uib.no
iEarth
- Thomas Hagen Thuesen, Rådgiver og Nettverkskoordinator, 55583471, e-post: Thomas.Thuesen@uib.no
- Karen Tellefsen, Studiekonsulent, 55589014; e-post: Karen.Tellefsen@uib.no
Utdanning av fremtidens geovitere - iEarths offisielle nettside