Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
Forskningsformidling

Slik gikk det da Dorothy prøvde Pecha Kucha

Deler opplevelsen av å formidle egen forskning i et stramt format foran 400 tilhørere.

Slik gikk det da Dorothy prøvde Pecha Kucha

Dorothy J. Dankel er forsker ved Institutt for biologi, Universitetet i Bergen. Hun er opptatt av hvordan klimaendringer har begynt å forandre liv og politikk i Nord-Atlanterhavet.
Produsent:
UiB

Kan fiskeriforvaltning i det 21. århundre være egnet til å formidles fra en scene på et utested i Bergen sentrum? Svaret er ja, tenker Dorothy J. Dankel.

Forskeren på Institutt for biologi ville gjerne bidra da Forskerforbundet arrangerte Pecha Kucha i slutten av oktober.

Pecha Kucha går ut på å bruke 6 minutter og 40 sekunder på å presentere et prosjekt. Formidleren har 20 bilder og illustrasjoner til å utdype foredraget. I løpet av kort tid får publikum i salen innblikk i en rekke forskningsemner.

I filmen i videovinduet over følger vi Dorothy i forberedelsene til innlegget og under presentasjonen.