Senter for klima og energiomstilling (CET)
CET Lunsj: Boklansering

Tarje Wanvik presenterer boken "Contested energy spaces"

CET og Akademika har gleden av å invitere til boklansering av "Contested energy spaces. Disassembling energyscapes of the Canadian North" av Tarje Wanvik.

Image of a book and portrait in black and white of Tarje Wanvik
Tarje Wanvik

Kom og hør Tarje Wanvik presentere boka, det spennende arbeidet hans og temaene graden favner!!

Tarje Wanvik ansatt ved Institutt for Geografi ved Universitetet i Bergen og jobber som politisk rådgiver for byutviklingsbyråd Anna Elisa Tryti i Bergen kommune. Han har gjennom sin forskning hatt fokus på bærekraftig byutvikling og sosial rettferdighet, lokale effekter av transnasjonale selskapers samfunnsansvar (CSR), hvordan samfunnsansvar påvirker selskapers interessentforvaltning og om sosiale investeringer kan forebygge korrupsjon.

Intervjuer: Kristin Kjærås fra Space Lab/CET

Wanvik fullførte i 2017 sin doktorgrad med tittelen "Contested energy spaces. Disassembling energyscapes of the Canadian North".

Les sammendrag av Ph. D'en her: http://bora.uib.no/handle/1956/17409

Se også facebook eventen