Fordjuping i Middelalder og tidleg moderne arkeologi
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- ARK121
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk/engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet tar sikte på å gi studentene et dyptgående innblikk i aktuelle arkeologiske tema i perioden fra 1000 e.Kr. til nytiden.
Arkeologi som er ikke kronologisk begrenset: den kan undersøke enhver periode i fortiden, men også nåtiden. Imidlertid kan den spesielle perioden, som arkeologer studerer, ha en effekt på hvordan de tenker, og hva slags metoder de bruker. Dette er spesielt viktig med historisk arkeologi og samtidsarkeologi. De undersøker perioder som kan analyseres gjennom kilder som ikke er tilgjengelige fra tidligere perioder, som skriftlige kilder og intervjuer. Dessuten er historisk og samtidsarkeologi ikke de eneste disiplinene som studerer de samme kronologiske periodene. Deres forhold til andre disipliner er derfor avgjørende.
Emnet fokuserer på å diskutere hva som er spesifikt ved historisk arkeologi og samtidsarkeologi. Hva er de sentrale forskningsspørsmålene, ideene og målene som diskuteres? Hva er forskjellene og likhetene mellom historisk og samtidsarkeologi?
For omtale av temaet som vert tilbydd inneverande semester, sjå her: Temaomtale ARK121
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten:
- har kunnskap om sentrale temaer, teorier, problemstillinger, prosesser, verktøy og metoder innenfor perioden 500 f.Kr. til 1500 e.Kr.
- kjenner til forskings- og utviklingsarbeid innenfor perioden
- kjenner til periodens historie, tradisjoner, eigenart og plass i samfunnet
- har god kunnskap innan og innsikt i det valde fordjupingstemaet.
Ferdigheiter
Studenten:
- kan nytte fagleg kunnskap på praktiske og teoretiske problemstillingar og gjere greie for sine val
- kan reflektere over eiga fagleg utøving og justere denne under rettleiing
- kan finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff og knytte dette til ei problemstilling
- kan anvende relevante faglige verktøy, teknikkar og uttrykksformar som er relevante for forskinga i perioden
- kan problematisere og nytte relevant fagterminologi og drøfte arkeologiske framstillingar innan temaet
- Kan vurdere og analysere litteratur og arkeologiske funn, og gjere sjølvstendige vurderingar.
Generell kompetanse
Studenten:
- har kunnskap om relevante fag- og yrkesetiske problemstillingar
- kan planlegge og gjennomføre arbeidsoppgåver og prosjekter aleine og som deltakar i gruppe i tråd med etiske krav og retningsliner
- kan presentere sentralt fagstoff som teoriar, problemstillingar og løysingar både skriftleg, munnleg og gjennom andre relevante uttrykksformer
- kan utveksle synspunkt med andre med bakgrunn innanfor fagområdet, og delta i diskusjonar om utvikling av god praksis
- kjenner til nytenking og innovasjonsprosessar innanfor fordjupingstemaet
- kan setje seg inn i ein omfattande faglitteratur og formidle kunnskap og synspunkt derifrå, og kan gjere eigne vurderingar i skriftlege arbeid.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
3 dagar heimeeksamen. Svaret skal ha eit omfang på inntil 1500 ord.
Eksamensoppgåva vil bli gitt på norsk og/eller engelsk.
Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
AHKR har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.
Litteraturlista vil vere klar innan 01.07. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.