Fagtekst og skriverettleiing
Årsstudium
- Studiepoeng
- 7.5
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- DIDAHUM1
- Talet på semester
- 1
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Lesing og skriving er grunnleggjande i alle fag i skulen. Emnet handlar både om skriveopplæring som sentralt humanistisk danningsemne, og om skriving som læringsverktøy i ulike fag.
Emnet skal formidla forståing for skriving som måte å tileigna seg kunnskap på, og byggjer på tverrfagleg humanistisk kunnskapsgrunnlag som hermeneutikk, retorikk og argumentasjonsanalyse. Emnet har som siktemål å gje studentane eit repertoar av ulke praktiske skriveøvingar og skriveformer som kan bli ressursar i eiga undervisning. I tillegg skal studentane aktivera og reflektera over eiga erfaring med fagskriving.
Studiet tek opp tema som skriveprosess, skriveøvingar, responsarbeid og tekstrettleiing, genreforståing og argumentasjonslære.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter i læreplanverket
- har kunnskap om sentrale omgrep for arbeid med fagtekst, retorikk og argumentasjon
- har kunnskap om mål og metodar for skriveopplæring og skriving som læringsverktøy
Ferdigheiter
Studenten
- kan nyttiggjera tilnærmingar for skriveopplæring og bruk av skriving som læringsverktøy i eige fag
- kan planleggja, gjennomføra og vurdera undervisningsopplegg der skriving står sentralt
- kan nytta eiga erfaring med fagskriving som ressurs i planlegging og gjennomføring av undervisning
- kan reflektera over eiga undervisning
Generell kompetanse
Studenten
- kan drøfta og formidla fagdidaktiske problemstillingar knytta til fagtekst og skriverettleiing
- kan vidareutvikla eigen kompetanse på sjølvstendig grunnlag
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Deltaking på minst 75% av seminara.
For å kunne gå opp til eksamen i DIDAHUM1 kan studentane bli pålagt inntil 3 obligatoriske aktivitetar innan fastsette tidsfristar. Omfang og fristar for obligatoriske arbeidskrav blir annonsert på Mitt UiB.
Vurderingsformer
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:
- Mappevurdering.
- Mappa skal innehalda to tekster på til saman om lag 3000 ord.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Studentane vil med jamne mellomrom bli bedne om å evaluere emnet.
Undervisninga vert evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.