Kvalitative metodar og forskingsplanlegging

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Dette er eit fordjupningskurs i kvalitative metoder. Kurset innheld ei innføring i vitenskapsteori og forskningsmetoder. Videre gjev kurset brei oversikt over (i) ulike tilnærmingar til kvalitativ forsking, (ii) kvalitative datainnsamlingsmetoder, (iii) analyse av kvalitative data, (iv) etikk gjennom heile forskingsprosessen, og (v) det å skrive prosjektplan. Hovedformålet med emnet er å førebu studenten til eige masterprosjekt.

Læringsutbyte

Etter gjennomføringa av dette kurset skal studenten ha følgjande læringsutbyte definert i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten har inngåande kunnskap om:

  • Ulike forskingsparadigmer og forklaringsmodeller, og implikasjonar for val av metodologisk strategi
  • Nøkkelbegrep innan kvantitativ og kvalitativ metode og mixed methods, samt litteraturstudiar
  • Etiske prinsipp i forsking og bruken av desse i kvantitativ og kvalitativ forsking.
  • Ulike tilnærmingar til kvalitativ forsking
  • Eigenskapar og føremålstenleg bruk av ei rekkje kvalitative metodar / teknikkar
  • Ulike tilnærmingar til analyse av kvalitative data
  • Truverde og refleksivitet i kvalitativ forsking
  • Etikk gjennom heile forskingsprosessen
  • Krav til prosjektplan for masteroppgåva

Ferdigheiter:

Studenten har evne til å:

  • Utarbeida ein intervjuguide og gjennomføra eit djupneintervju og bruke minst to andre kvalitative datainnsamlingsmetodar / teknikkar
  • Kode og analysera kvalitative data
  • Evaluera etiske prosedyrar relatert til forskingsdesign og datainnsamling
  • Utforma eit forskingsprosjekt og skriva ein prosjektplan

Generell kompetanse:

Studenten kan:

  • Kritisk, analytisk og sytematisk evaluera forskningslitteratur (både kvalitativ og kvantitativ)
  • Kommunisera og diskutera ulike kvalitative forskingsdesign og gjera greie for respektive føremoner og bruksområde for desse
  • Gjera kvalifiserte val mellom ulike kvalitative forskingsmetodar
  • Samarbeida profesjonelt i grupper

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

15 sp

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Vår
Krav til forkunnskapar
For å ta emnet må forutgående emner i studieprogrammet være bestått
Studiepoengsreduksjon
.
Krav til studierett
Ope for alle studentar registrert i masterprogram ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL).
Arbeids- og undervisningsformer
Læringsmetodane vil bestå av førelesningar, gruppearbeid og utarbeide utkast til deler av prosjektplan for masteroppgåva.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • 80% frammøteplikt på seminarer
  • Fullføre nettmodular
  • Presentasjon av eige forskingsprosjekt for stab og medstudentar og dikuster etiske vurderingar for di studie

Alle obligatoriske aktivitetar må vere gjennomført og godkjent før studenten skan gå opp til eksamen.

Vurderingsformer

Heimeeksamen. 5 dager.

Studenter kan svare på Norsk og på Engelsk.

MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekstgeneratorar er ikkje tillate i innleverte skriftlege arbeid eller i eksamenar.

Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Blir gjort tilgjengelig 1 desember
Emneevaluering
Kurset vil bli evaluert i samsvar med Det psykologiske fakultet sine rutiner for deltakande evaluering og UIB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Emneansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Administrativt ansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL), Det psykologiske fakultet