Endringsarbeid, tiltak og prosjektplanlegging

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet har som mål å auke studentanes kunnskapsgrunnlag om barnevernsarbeid på individ- og systemnivå: om endrings- og innovasjonsarbeid, tiltak og evaluering. Studentane skal vidareutvikle sine kunnskap om makt, yrkesetikk og medverking, kommunikasjon og samarbeid i møte med barn og familiar i utsette livssituasjonar, kollegar, tverrfaglege og tverretatlege aktørar, og andre aktuelle aktørar i sammfunnet står også sentralt. Emnet gir også kunnskap om tema som leiing, innovasjon, førebyggande arbeid, samt tilnærmingar til å evaluere både på individ og systemnivå.

Studentane tileignar seg også kunnskap og ferdigheiter med prosjektplanlegging. I løpet av emnet utarbeider studentane sin prosjektplan for masteroppgåvene i barnevern.

Kompetansen studentane tileignar seg gjennom kurset er nødvendig for MABARN435.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avsluttet emne ha følgende læringsutbytter:

Kunnskap

Studenten skal ha:

  • avansert kunnskap om ulike former for endringsarbeid i barnevernet
  • avansert kunnskap om ulike tiltak i barnevernet, frå eksempelvis endringsfokuserte til meir kompenseraende og nettverksinvolverande metodar i tiltaksarbeid
  • avansert kunnskap om ulike tilnærmingar til evaluering på individ- og systemnivå
  • kunnskap om innovasjon, tenesteutvikling og førebygging i arbeid med utsette barn og familiar
  • avansert kunnskap om ulike teoretiske perspektiv på kommunikasjon og samarbeid
  • avansert kunnskap om medverking, makt og etikk i barnevernskontekst
  • avansert kunnskap om tverrfaglig og tverretatlig samarbeid om utsette barn og deira familiar
  • kunnskap om fagleg leiing og kollegaveiledning

Ferdigheiter

Studenten kan

  • kartlegge og analysere moglegheitar for innovasjons- og endringsarbeid med ressursbaserte og problembaserte tilnærmingar
  • bruke og forhalda seg kritisk til forskingsbasert-, erfaringsbasert- og brukarbasert kunnskap i innovasjons- og endringsprosessar
  • analysere og forhalda seg kritisk til omgrepet barnets beste og korleis omgrepet kan anvendes i møte med barn og familiar
  • analysere og forhalda seg kritisk til ulike perspektiv på kommunikasjon, samarbeid og medverking
  • gjennomføre samtaler med barn og omsorgspersonar i vanskelege livssituasjonar, tilpassa barnets utviklingsnivå.
  • analysere og dokumentere barns omsorgssituasjon i lys barns utvikling, oppvekstforhold og familiens levekår og iverksette relevante tiltak
  • identifisere relevante fag- og yrkes etiske problemstillingar og nytte kunnskapen i samarbeid, rettleiing og til eigen sjølvivaretaking
  • utvikle og planlegge prosjekter

Generell kompetanse

Studenten kan:

  • bruke relevante kunnskap for å styrke barn og familiars rett til medverkning
  • kritisk reflektere over yrkesetiske problemstillingar og korleis eigne verdiar kan innverke på profesjonelt arbeid
  • analysere og forhalda seg kritisk til både sin eigen og barnevernet generelt si rolle, makt og myndigheitsutøving i arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar

Studiepoeng, omfang

15

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Høst

Undervisningsstad

UiB
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Emnet krever studierett på masterprogrammet i barnevern
Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar og seminar
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • 75% oppmøte på seminar
  • Prosjektplan for masteroppgåva
  • Kunnskapstest

Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjent for å gå opp til eksamen.

Vurderingsformer

Heimeeksamen 2 dager.

MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekstgeneratorar er ikkje tillate i innleverte skriftlege arbeid eller i eksamenar.

Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Høst
Litteraturliste
Litteraturlista vil vera klar innan 1. juli for haustsemesteret
Emneevaluering
Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem
Programansvarleg
Det psykologiske fakultet
Administrativt ansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd