Endringsarbeid, tiltak og prosjektplanlegging
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- MABARN431
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk og engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet har som mål å auke studentanes kunnskapsgrunnlag om barnevernsarbeid på individ- og systemnivå: om endrings- og innovasjonsarbeid, tiltak og evaluering. Studentane skal vidareutvikle sine kunnskap om makt, yrkesetikk og medverking, kommunikasjon og samarbeid i møte med barn og familiar i utsette livssituasjonar, kollegar, tverrfaglege og tverretatlege aktørar, og andre aktuelle aktørar i sammfunnet står også sentralt. Emnet gir også kunnskap om tema som leiing, innovasjon, førebyggande arbeid, samt tilnærmingar til å evaluere både på individ og systemnivå.
Studentane tileignar seg også kunnskap og ferdigheiter med prosjektplanlegging. I løpet av emnet utarbeider studentane sin prosjektplan for masteroppgåvene i barnevern.
Kompetansen studentane tileignar seg gjennom kurset er nødvendig for MABARN435.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avsluttet emne ha følgende læringsutbytter:
Kunnskap
Studenten skal ha:
- avansert kunnskap om ulike former for endringsarbeid i barnevernet
- avansert kunnskap om ulike tiltak i barnevernet, frå eksempelvis endringsfokuserte til meir kompenseraende og nettverksinvolverande metodar i tiltaksarbeid
- avansert kunnskap om ulike tilnærmingar til evaluering på individ- og systemnivå
- kunnskap om innovasjon, tenesteutvikling og førebygging i arbeid med utsette barn og familiar
- avansert kunnskap om ulike teoretiske perspektiv på kommunikasjon og samarbeid
- avansert kunnskap om medverking, makt og etikk i barnevernskontekst
- avansert kunnskap om tverrfaglig og tverretatlig samarbeid om utsette barn og deira familiar
- kunnskap om fagleg leiing og kollegaveiledning
Ferdigheiter
Studenten kan
- kartlegge og analysere moglegheitar for innovasjons- og endringsarbeid med ressursbaserte og problembaserte tilnærmingar
- bruke og forhalda seg kritisk til forskingsbasert-, erfaringsbasert- og brukarbasert kunnskap i innovasjons- og endringsprosessar
- analysere og forhalda seg kritisk til omgrepet barnets beste og korleis omgrepet kan anvendes i møte med barn og familiar
- analysere og forhalda seg kritisk til ulike perspektiv på kommunikasjon, samarbeid og medverking
- gjennomføre samtaler med barn og omsorgspersonar i vanskelege livssituasjonar, tilpassa barnets utviklingsnivå.
- analysere og dokumentere barns omsorgssituasjon i lys barns utvikling, oppvekstforhold og familiens levekår og iverksette relevante tiltak
- identifisere relevante fag- og yrkes etiske problemstillingar og nytte kunnskapen i samarbeid, rettleiing og til eigen sjølvivaretaking
- utvikle og planlegge prosjekter
Generell kompetanse
Studenten kan:
- bruke relevante kunnskap for å styrke barn og familiars rett til medverkning
- kritisk reflektere over yrkesetiske problemstillingar og korleis eigne verdiar kan innverke på profesjonelt arbeid
- analysere og forhalda seg kritisk til både sin eigen og barnevernet generelt si rolle, makt og myndigheitsutøving i arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- 75% oppmøte på seminar
- Prosjektplan for masteroppgåva
- Kunnskapstest
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjent for å gå opp til eksamen.
Vurderingsformer
Heimeeksamen 2 dager.
MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekstgeneratorar er ikkje tillate i innleverte skriftlege arbeid eller i eksamenar.