Algoritmisk tenking og programmering i matematikkfaget
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- MAT625
- Talet på semester
- 2
- Undervisningsspråk
- Norsk
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet fokuserer på programmering som læringsfremjande verktøy i matematikkundervisninga i den vidaregåande skulen. Emnet skal gje studenten ei grunnleggjande forståing for algoritmisk tenking og programmering, og skal danne grunnlaget for undervisningskompetanse i dette temaet/emnet. Idéar, eksempel og oppgåver vil være tilpassa og kunne takas med direkte inn i klasserommet.
Emnet omhandlar
- programmering som lærings- og undervisningsverktøy i matematikkfaget, med spesiell vekt på programmeringsspråket Python
- algoritmisk tenking og utforsking i matematikkfaget
- problemløysing og implementasjon av algoritmar, og
- kjende matematiske problem som konstruktivt/fruktbart kan løysast ved hjelp av programmering.
- kritisk kompetanse innan teknologi, matematisk modellering.
Læringsutbyte
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om sentrale aspekt ved algoritmisk tenking,
- har kunnskap om sentrale aspekt knytt til programmeringsspråket Python,
- har kunnskap om korleis ein kan ta i bruk algoritmisk tenking og programmering i klasserommet,
- har kunnskap om matematiske problem som best let seg løyse numerisk i motsetnad til analytisk.
- har kunnskap om algoritmisk tenking knytt til matematisk modellering.
- kjenner til viktige datastrukturar og enkel syntaks knytt til programmeringsspråket Python.
- har kunnskapar om vurdering av effektivitet og kvalitetar til ulike typar algoritmer.
- har kunnskapar om ulike visualiseringsmetodar
Ferdigheiter
Studenten
- kan på bakgrunn av teori og forsking planlegge og gjennomføre undervisningsopplegg som omhandlar algoritmisk tenking og programmering,
- kan finne løysingar av enkle matematiske problem ved hjelp av algoritmisk tenking og implementasjon i Python.
Generell kompetanse
Studenten
- kan knyte saman sine kunnskapar og ferdigheiter innan programmering med matematikkdidaktisk teori knytt til ulike former for undervisningspraksis,
- kan gjennomføre kritiske refleksjonar omkring algoritmisk tenking og programmering som del av matematikkundervisninga, og grunnlaget for kvifor programmering er lagt inn som del av eit skulefag.
- har god oversikt over didaktisk tilnærming til algoritmisk tenking og programmering i klasserommet.
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Bergen
Studentane kan også velje å delta digitalt
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Minimum 7 deltakarar
Arbeids- og undervisningsformer
Studiet består av totalt seks samlinger i Bergen med undervisning, faglige diskusjonar og gruppearbeid. Det vil også være mulig å følgje samlingene digitalt.
I tillegg vil det bli lagt opp til digitale møtepunkt med høve til å stille spørsmål og få hjelp mellom samlingene.»
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Samlingene er obligatoriske, men studentane kan velje å delta digitalt.
Det vil bli gitt Inntil 6 obligatoriske arbeidskrav/-oppgåver. Desse er gyldige i fire semester, inneverande og tre påfølgjande.
Vurderingsformer
Karakterskala
Bestått/Ikkje bestått
Vurderingssemester
Innleverte mapper vil bli vurdert fortløpende
Endelig vurdering (bestått/ikke bestått) i slutten av andre semester