Musikkterapi i helsesektoren II

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet gjev ei innføring i musikkterapi i eldreomsorg, og utdjupande arbeid med musikkterapi i psykisk helse- og rusarbeid. Emnet inneheld tre hovudkomponentar:

Musikkterapi i eldreomsorg

Kurset gjev ei innføring i musikkterapi i eldreomsorg, med fokus både på heimebuande eldre med relativt avgrensa hjelpebehov og eldre på institusjon med omfattande hjelpebehov, og inkluderer praksisar i varierte kontekster. Emnet vil forankre musikkterapeutisk praksis til teoretiske perspektiv frå ulike tradisjonar og tverrfaglege felt, og gje ei introduksjon til sentral forsking på feltet. Relasjonelle tilnærmingar blir vektlagde, med vekt på personstatus og medborgarskap. Kurset har fokus både på individuelle tilbod, tilrettelagde gruppetilbod og ulike former for miljøtiltak, som t.d. korarbeid. Det blir lagt vekt på at studentane skal utvikle evne til å støtte og anerkjenne dei eldre sine eigne musikkinteresser. Kurset vil utforske musikkterapiens rolle i system og institusjon og vektlegge ulike former for samarbeid og kompetanseoverføring.

Fordjuping i musikkterapi i psykisk helse- og rusarbeid

Kurset gjev ei fordjuping i musikkterapi som helsefremmjande arbeid, førebygging, behandling, og oppfølging innanfor kommunesektoren og spesialisthelsetenesta i psykisk helse og rus, med særskild fokus på å utvikle breidde i praksiskontekstar og settingar. Kurset tar sikte på å gje ei fordjuping i ulike musikkterapeutiske arbeidsformer som blir brukt i psykisk helsearbeid og rusarbeid, og vil søkje å vidareutvikle studentane sin bruk av samtale og personleg refleksjon. Undervisninga i emnet vil fokusere på musikkterapi i akutt behandling, utfordringar relaterte til komorbiditet og ROP-kontekstar (Nasjonal kompetansetjeneste for samtidig rusmisbruk og psykisk lidelse), oppfølgingsarbeid, og tidleg intervensjon. Kurset vil også omfatte perspektiv på arbeid med traume.

Innføring i BMGIM

Innføring i BMGIM (The Bonny Method of Guided Imagery and Music) inngår i emnet.

Læringsutbyte

Ved avslutta emne har studenten følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, dugleikar og generell kompetanse:


Kunnskapar

Studenten kjenner til teori, forsking og musikkterapeutiske arbeidsformer i eldreomsorg, og psykisk helse- og rusarbeid.

Studenten har djubdekunnskap som er nødvendig for utøving av musikkterapi innan eit breitt felt av kontekstar i psykisk helse- og rusarbeid, og god kunnskap i eldreomsorg.


Dugleikar

Studenten har godt utvikla dugleikar for musikkterapeutisk praksis innan psykisk helse og rus, og i eldreomsorg.

Studenten har evne til å utforme og skreddarsy musikkterapitilbod til brukar og organisasjon, og har evne til å tilpasse tilbodet til behov i ulike arbeidsfasar (helsefremmande og førebyggjande arbeid, behandling, og oppfølgingsarbeid).

Generell kompetanse

Studenten har utvikla eit repertoar av musikkterapeutiske arbeidsformar som kan nyttast fleksibelt i dei aktuelle praksisfelta.

Studenten kan nytte sine kunnskapar og dugleikar på nye område for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgåver og prosjekt.

Studenten demonstrerer evne til tverrfagleg samarbeid, tverretatleg arbeid og kunnskapsoverføring.

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

15

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Haust og vår. Undervisninga går over to semester.

Undervisningsstad

Griegakademiet - Institutt for musikk
Krav til forkunnskapar
Opptak til 300-nivå i det integrerte masterprogrammet i musikkterapi og bestått MUTP305.
Krav til studierett
Femårig integrert masterprogram i musikkterapi
Arbeids- og undervisningsformer
Arbeidet i emnet er sett saman av varierte undervisingsaktivitetar, og føreset aktiv studentmedverknad. Konkrete aktivitetar inkluderer forelesing, gruppearbeid, verkstad/workshop m.m.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Deltaking i undervising, inkludert inkluderer forelesing, gruppearbeid, verkstad/workshop m.m.
  • Praktisk-metodisk arbeidsbok
  • Tre skriftlege tekstar, kvar på ca. 1000 ord ¿ Tekst 1: Observasjons- eller refleksjonsnotat
    ¿ Tekst 2: Eigenkomponert musikkterapeutisk song/aktivitet med grunngjeving
    ¿ Tekst 3: Utforskande, refleksiv tekst

¿ BMGIM-kurs

Alle obligatoriske aktivitetar skal vere gjennomførte og godkjente før eksamen. Manglande godkjenning av ein eller fleire aktivitetar fører normalt til tap av eksamensrett. For undervisinga gjeld eit minumum på 80% oppmøte samla sett, for å få aktiviteten godkjent. For BMGIM-kurs gjeld 100% oppmøte.

Vurderingsformer

Ei individuell skriftleg oppgåve basert på dei tre skriftlege arbeida gjennom året.

Omfang: 3000-4000 ord.

Karakterskala
Bestått / Ikkje bestått
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste

Pensum er på ca. 800 s. Eiga litteraturliste blir utarbeidd.

Emneevaluering
Evaluering blir gjennomført i tråd med Universitetet i Bergen sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Programstyret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet.
Emneansvarleg
Wolfgang Schmid
Administrativt ansvarleg
Fakultet for kunst, musikk og design
Institutt
Griegakademiet - Institutt for musikk