Tilpassa undervisning i naturfag

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Mål:

Emnet har som mål å gje studentar innsikt i forsking på korleis tilpasse undervisning i naturfaget til elever med ulike bakgrunnar og korleis forstå elevars val og bortval av videre naturfaglege studiar. Emnet har og som mål å sette studentane i stand til vurdere bruk av testar i naturfaget konstruktivt og kritisk.

Innhald:

Emnet tek opp fire hovudtema:

1. Naturfag og allmenndanning. Korleis gjere naturfaget relevant for elevane

2. Det fleirkulturelle naturfagklasserom. Utfordringar og moglegheiter gitt elevanes språklege og kulturelle bakgrunn

3. Elevanes interesser i naturfag. Elevars yrkesval og val og bortval av naturfag

4. Testkultur i skulen. Tydinga av testar både på nasjonalt nivå og på klassenivå og ønskte og uønskte effektar av testing.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten skal kunne

  • gjere greie for korleis undervisninga kan ta omsyn til elevanes motivasjon og interesse for naturfaget
  • gje døme på korleis ulike typar kontekster kan gjere naturfagleg kunnskap relevant for elevane
  • beskrive og gi døme på ulike arbeidsmåtar som kan fremme læring i naturfag hos elevar med ulik språkleg og kulturell bakgrunn
  • gjere reie for kjende, store nasjonale og internasjonale testar som gjennonføres regelmessig og argumenter for og mot verdien av desse

Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • bruke oppdatert informasjon om elevanes interesser for å velje relevante perspektiv på naturvitskapeleg kunnskap for undervisninga
  • drøfte korleis bruk av testing i skulen kan påverka naturfagundervisninga positivt og negativt
  • engasjere ulike elevar i undervisninga og skape interesse for naturvitskap
  • kan leggje til rette for varierte tilnærmingar og arbeidsmåtar som gjer naturfaglege kunnskapar og praksisar tilgjengeleg for elevar med ulik bakgrunn
  • planleggje undervisning som viser elevane korleis naturviskapeleg kunnskap er relevant for kvardagen og yrkesval

Generell kompetanse

Studenten skal kunne

  • orientere seg i eit nytt fagdidaktisk tema ved hjelp av fagdidaktisk litteratur
  • nytte forskingsbasert kunnskap saman med eigne erfaringar frå praksis til å tilpasse eiga undervisning i naturfag til mangfaldet i skulen

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

10 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Vår
Krav til forkunnskapar

PEDA131, REALDI200 og langpraksis i 5. semester.

Emnet skal normalt takast parallelt med langpraksis i 8. semester

Tilrådde forkunnskapar
Kampuspraksisdag 5, 6 og 7
Krav til studierett
Studierett knytt til Det matematisk-naturvitskaplege fakultet sitt lektorprogram i naturvitskap og matematikk
Arbeids- og undervisningsformer

Førelesing og seminar

Undervisninga legg til rette for studentaktivitet, til dømes arbeid i grupper og diskusjonar i plenum.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

Inntil 4 munnlege og skriftlege framlegg.

Gyldig i fire semester, inneverande og tre følgjande semestera.

For å kunne ta eksamen i NATDI300 må normalt langpraksis i 8. semester være bestått være bestått.

Vurderingsformer

I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:

  • Munnleg
Karakterskala
Det brukast bokstavkarakterar med skalaen A, B, C, D, E, F
Vurderingssemester
Haust/Vår
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 1. desember.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Lektorutdanningsutvalet ved MN og UiBs sentrale programstyre for lektorutdanning har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet. Matematisk institutt har det administrative ansvaret for programmet.
Emneansvarleg
Kjemisk institutt har emneansvaret, men da emnet er et fellesemne for lektorstudentar på tvers av fag, skal studieplanendringar godkjennast av Lektorutdanningsutvalet
Administrativt ansvarleg
Kjemisk institutt