Samlet HMS-årsrapport
Fakultet/avdelinger skal utarbeide samlet HMS-årsrapport.
Samlet HMS-årsrapport
Linjeleder ved fakultetene, Universitetsmuseet i Bergen og Universitetsbiblioteket med respektive hovedverneombud utarbeider en samlet HMS-årsrapport for enheten basert på:
- Innrapporterte skjema og lokale HMS-handlingsplaner
- HMS-mål og HMS-handlingsplan ved fakultet/avdeling
- Resultater, utfordringer og forbedringsområder trekkes frem
Rapporten styrebehandles og oversendes universitetsdirektøren sammen med fakultet/avdelingens HMS-handlingsplan.
Enhetenes HMS-årsrapporter behandles i arbeidsmiljøutvalg (AMU) og universitetsstyret som del av UiBs HMS-årsrapport.
Rapport-tilgang
Fakultet/avdelinger vil bli gitt tilgang til en rapport i UiB's arkiv over underliggende enheters utfylte skjema, for videre behandling i respektive styrer. Denne blir tilgjengelig noen dager i etterkant av fristen for underliggende enheter i Elements, se saksnr 2024/16141.
For tidligere rapporter se: