Hjem
Studieavdelingen
Krisesituasjoner

Rutiner ved savnet eller død student

Denne nettsiden gir ansatte ved UiB veiledning i hvordan håndtere situasjoner der en student dør eller blir meldt savnet. Her finner du instrukser og felles retningslinjer for varsling og oppfølging av slike tilfeller.

Hovedinnhold

Felles rutiner

Disse rutinene skal bli fulgt ved alle studentdødsfall eller dersom en student blir meldt savnet:

1.Alle som får bekreftede eller ubekreftede meldinger om et studentdødsfall eller at en student er meldt savnet, har ansvar for å undersøke forholdet, eller sørge for at det blir gjort. 
2.Studieavdelingen v/ avdelingsdirektøren skal umiddelbart bli informert ved ethvert studentdødsfall eller savnetmelding, og bli orientert om omstendighetene rundt dødsfallet.
3.Studieavdelingen vil deretter iverksette rutine for registrering av studentdødsfall i FS, i tillegg til å sende melding til sekretariatet for universitetsledelsen og IT-avdelingen.
4.Studieavdelingen v/ avdelingsdirektøren varsler universitetsledelsen.