Skolelaboratoriet i realfag
Kurs for lærere

Realfagslunsj med grønt og blått blikk på bærekraft

Vi er over 8 milliarder mennesker, og tallet vil vokse videre før det flater ut. Og vel så viktig: Økt levestandard fører til økt press på jordens ressurser, både på land og i havet. Løser vi problemene, eller kjøper vi oss bare mer tid? I denne realfagslunsjen ser vi på hvordan vårt forbruk påvirker planeten, fotavtrykket til mat, og hva som skjer med naturen.

akvakultur
colourbox.com

Christian Jørgensen er professor i marin økologi. Han har forsket på evolusjon og økologi. I dette foredraget sammenlikner han det tradisjonelle "grønne blikket" på bærekraft med hvordan et "blått blikk" kan gi nye momenter.

Christian Jørgensen

Christian Jørgensen er professor ved Institutt for biovitenskap.

Du får lenke til semnaret ved å melde deg på via skolelab.no. Av hensyn til de som har undervisning, blir det gjort opptak av seminaret som er tilgjengelig i en uke. Lenke sendes til de påmeldte.

Seminaret er en del av Skolelaboratoriets serie Realfagslunsj som arrangeres i samarbeid med Nettverk for realfag i Vestland fylkeskommune.