Styremøte

Digitalt styremøte 23. april

Torsdag 23. april møtes styret ved Universitetet i Bergen til digitalt styremøte. Her kan du se møtet direkte fra klokken 10.

Universitetsstyremøte 23/4-2020

Styret ved Universitetet i Bergen møtes til digitalt møte klokken 10.

Styret skal blant annet ta stilling til et navnebytte for HEMIL-senteret ved Det psykologiske fakultet. Det nye navnet som er foreslått er «Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)».

Universitetsstyret skal også vedta reviderte retningslinjer om mobbing, trakassering og seksuell trakassering som berører studenter ved UiB.

Her kan du se hele sakslisten for styremøtet.

Klima og energiomstilling er et av Universitetet i Bergen sine strategiske satsingsområder. Universitetsstyret skal på torsdagens møte få en orientering om arbeidet og status for aktiviteter og resultater, samt få presentert en videre plan for å utvikle satsingen.

Som kjent har Universitetet i Bergen lagt om all undervisning til digitale plattformer, og koronapandemien preger i stor grad hverdagen for studenter og ansatte. Styret skal få en orientering om status i beredskapsarbeidet, og en orientering om hvordan studenter, ansatte og universitetets kjerneoppgaver blir ivaretatt.