Vår 2024:

UiB Innsikt: Peer Gynt – Nachspiel

Denne våren inviterer UiB Innsikt sammen med Festspillene i Bergen og Studentersamfunnet til to arrangementer som tar utgangspunkt i årets åpningforestilling under Festspillene - Peer Gynt.

Herbert Nordrum i Peer Gynt.
Erika Hebbert/Nationaltheatret

Hva mer, Peer?

Etter tre forestillinger av Peer Gynt under Festspillene i Bergen, er det tid for å oppsummere hva vi har sett og hørt.

Professorene og kritikerne Frode Helmich Pedersen og Eirik Vassenden leder an i samtalen, som foregår like etter siste Peer Gynt-forestilling i Grieghallen. Sammen med inviterte gjester, skal professorduoen skrelle av lag for lag for å prøve å finne kjernen i Festspillenes åpningsforestilling.

«Se, det fik Fanden fordi han var dum og ikke beregnet sit Publikum.
Hvor utgangspunktet er galest, blir tidt resultatet originalest.»
– FRA PEER GYNT

Informasjon

​Festspillene i Bergen, Universitetet i Bergen og UiB Innsikt samarbeider om flere ordskifter i forbindelse med festspilloppsetningen av Peer Gynt.

Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Velkommen!