Marin mikrobiologi

Nyhetsarkiv for Marin mikrobiologi

Scientists from the Marine Microbiology Group and the Theoretical Ecology Group at the University of Bergen recently published in PNAS.
Det nye utdanningssenteret bioCEED skal bringe flere av UiBs biologistudenter ut i samfunnslivet og gjøre dem bedre rustet til å løse globale utfordringer.
Det er i detaljene forskerne finner svarene.
- I en liter vann finner vi 2000 kilometer DNA.
Frede Thingstad fra forskningsgruppen Marin mikrobiologi er medforfatter på en ny oversiktsartikkel i Nature Geoscience.
Lise Øvreås sier til På Høyden at I Etiopias saltsjøer finnes det enorme muligheter, men livet i sjøene er truet. Med hjelp fra UiB håper University of Addis Ababa å lære hvordan de kan utnytte og sikre ressursene.
BIO forsker, Frede Thingstad, ble tildelt den fremst prisen som tildeles norske forskere - Møbiusprisen 2010.
BIO’s FP7 project coordinating a large European research infrastructure is up and going!
Varmt illeluktende vann like under isen. Sælenvatnet i Fyllingsdalen overrasket i går.
Fra Sælenvatnet i Fyllingsdalen siver det nå opp en illeluktende og farlig gass.
Gunnar Bratbak var intervjuet av På Høyden.