Forskargruppe for rettskultur

Through Challenges and Disruptions: Evolution of the Lex Olympica

Yuliya Chernykh inviterer forskergruppens medlemmer – og alle andre kollegaer ved UiB med interesse innenfor rettshistorie eller idrettsjus – til en internasjonal workshop med tittel – Through Challenges and Disruptions: Evolution of the Lex Olympica

Workshopen oppfordrer sportsjurister og historikere til å reflektere over utviklingen av Lex Olympica over de siste 128 årene. Fokuset ligger på utfordringene og forstyrrelsene som har preget de olympiske leker, og de betydelige, gradvise endringene disse hendelsene har utløst.

For mer informasjon, se arrangementsinvitasjon på HINNs hjemmesider. Arrangementet vil foregå på engelsk og mer detaljert informasjon er derfor å finne på deres engelske hjemmesider.

Arrangementet organiseres av Lillehammer olympiske og paralympiske studiesenter (LOSC), Handelshøgskolen Innlandet - Fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap og Forskergruppen Rettsutvikling – HINN.