Arbeid med ny UiB-strategi 2023–2030

Bilde av ugle mot blå himmel

Strategiprosess

Ny strategi for Universitetet i Bergen ble vedtatt i februar 2023. Alle ansatte og studenter ble invitert til å ta del i prosessen.

På denne siden finner du informasjon om strategien og arbeidet rundt den.

Kunnskap som former samfunnet
Bilde av jordkloden, tatt fra verdensrommet

Strategi 2023–2030

Les Universitetet i Bergens strategi for 2023–2030 her.

Strategi 2030
Rektor og prorektor holder hvert sitt utkast av UiBs nye strategi

UiBs nye strategi er vedtatt

Universitetsstyret vedtok torsdag 2. februar universitetets nye strategi som skal være gjeldende frem til 2030. – En viktig dag for universitetssamfunnet, sier rektor.

Bilde av museplass 1

Utkast til ny strategi lagt fram i universitetsstyremøtet

Torsdag 24. november var det klart for styremøte ved Universitetet i Bergen. På agendaen sto blant annet en orienteringssak der utkastet til ny strategi for 2023-2030 ble lagt fram.

Margareth Hagen innledere på innspillsmøte for strategien.

UiB som arbeidsplass: -Mange gode innspill til strategien

Universitetet i Bergen inviterte hele universitetet til innspillsmøte om UiB som arbeidsplass. Innspillene tas med i strategiarbeidet som pågår for fullt.

Åpent møte:
BIlde av Antonia Johanessen

Fikk innspill om mangfold og inkludering

– Å arbeide med mangfold er å ta ansvar for universitetsfellesskapet. Som samfunnsinstitusjon er det vårt ansvar å gi både kollegaer og studenter like muligheter til å ta del i kunnskapsutviklingen, sier rektor Margareth Hagen.

Illustrasjon som viser tommel opp, utropstegn og tommel ned