Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier

Nyhetsarkiv for Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier

Wolfgang Hottners studier av den uorganiske materialitetens rolle rundt 1800 gir nye utfordringer for forskningen på litteratur og estetikk fra denne perioden. Nå tildeles Hottner Prisen for unge forskere i humanistiske fag for sitt fremragende forskningsarbeid.
Det humanistiske fakultet sin formidlingspris vert tildelt Revisjonsprosjektet for innsatsen med å gjere norsk språk og språkforsking tilgjengeleg og engasjerande for et breitt publikum.
Eit totalrenovert Prismestudium har fått Det humanistiske fakultet sin pris for utdanningskvalitet i 2023 – takka vere solid laginnsats med mange involverte.
Professor Scott Rettberg kommenterar på bruken av KI som medforfattarar.
Forskere ved UiB har utviklet et verktøy som kan fange opp avvik i pasientbehandling på en ny måte.– Drømmen er at metoden skal bli et nyttig bidrag til mer individtilpasset sykdomsbehandling, sier Michael Baumgartner.