Høstprogram 2024

UiB Innsikt - Utenforskap

I høst inviterer UiB sammen med Studentersamfunnet i Bergen og BIFF til tre UiB Innsikt-møter med utenforskap som rød tråd.

UiB Innsikt våren 2023
Denne høsten samarbeider Studentersamfunnet, BIFF, Senter for kvinne- og kjønnsforskning og UiB om å arrangere UiB Innsikt.
UiB/Colourbox

Seminarserien UiB Innsikt skal gi dybde og perspektiv til tema der kunnskapen er vesentlig for å forstå rekkevidden og konsekvensene for folk og samfunn, både lokalt og internasjonalt. Vi skal vise hvordan og hvorfor kunnskap spiller en avgjørende rolle for samfunnsutviklingen og for å løse de store utfordringene vi som samfunn står overfor.

Denne våren inviterer UiB sammen med Studentersamfunnet i Bergen, SKOK og BIFF til tre arrangementer.

Arrangementene har ulike sider ved utenforskap som rød tråd. Hvilke konsekvenser har for eksempel økonomisk, kroppslig og digitalt utenforskap? Hva betyr det for samfunn og demokrati at noen grupper ikke har full tilgang til deltakelse?

Høstens program

DatoTemaSted
Tirsdag 22. oktoberKroppslig utenforskap: Panelsamtale om dokumentarfilmen Your Fat FriendDet Akademiske Kvarter, Speilsalen
Dato kommerUtenforskap og demokratisk deltakelse
Dato kommerØkonomisk utenforskap og velferdsstaten

Arrangementene er gratis og åpne for alle. Selve filmvisningen 22. oktober krever BIFF-billett.

Velkommen!