HAVKONFERANSEN 2022

UiB vender tilbake til FNs andre havkonferanse

Universitetet i Bergen er klar for FNs andre havkonferanse i Lisboa i juni 2022. Flere frivillige partnerskap mellom UiB, andre universitet og ulike havaktører vil bli lansert og presentert på konferansen. UiB følger slik opp suksessen fra den første FN-havkonferansen i New York i juni 2017.

Photo from Sept 24, 2021: women work to cultivate fronds of seaweed on a bamboo raft in the waters off the coast of Rameswaram in India's Tamil Nadu state. Scientists are looking into how seaweed farming could reduce impact of greenhouse gas emissions.
ARUN SANKAR / AFP / NTB

I juni 2017 markerte UiB seg på FNs første havkonferanse i New York. I juni 2022 vender vi tilbake til FNs andre havkonferanse, denne gang i Portugals fantatiske hovedstad Lisboa. En delegasjon ledet av rektor Margareth Hagen vil delta for å bygge videre på UiBs rike tradisjoner som havuniversitet og vise frem bredden i vår forskning og utdanning på hav på tvers av disipliner.

MER OM UIB OG BÆREKRAFTIG HAV