Event

Ocean Science Bar: Ekspedisjon med OceanExplorer i dyphavet – En havforskers drøm

Havforskere og andre interesserte er velkommen til Ocean Science Bar på Statsraaden Bar & Resepsjon - torsdag 31. august kl 19:00 med åpen bar.

Submarine OceanExplorer
In the next Ocean Science Bar, researchers will present what they found in the deep sea.
Øyvind Fiksen

I sommer besøkte OceanExplorer - kanskje det mest avanserte forskningsfartøyet i verden - Bergen, og tok 15 forskere fra Universitetet i Bergen med til Norskehavet, Sognefjorden og Masfjorden i løpet av åtte dager.

I denne Ocean Science Bar presenterer forskerne hva de fant i dyphavet, hva de tok med seg tilbake og hva de lærte av dette spektakulære cruiset.

Ocean Science Bar er et samarbeid mellom Statsraad Lehmkuhl, Universitetet i Bergen, Havforskningsinstituttet, NORCE, og Nansensenteret.

Vi vil presentere populære høydepunkter fra forskningen vår, diskutere aktuelle problemstillinger knyttet til hav og havforskning, og gi et sosialt møtepunkt for forskere og andre som er interessert i havet.

Presentasjonene og diskusjonene holdes på engelsk. Alle er velkomne!