Institutt for sosialantropologi

ENERGY IMPACTS: Mennesker, ansvar og omstridte fremtidsvisjoner for energiutvikling

Alle interesserte er velkomne til å delta på konferansen 'Energy Impacts' som finner sted på Universitetet i Bergen i månedsskriftet februar/mars.

Energy impact
Anna Szolucha

Samfunnsforskere over hele verden er engasjert i forskning, policy-utforming og grasrotinitiativ som tar sikte på å fremheve sosiale, helsemessige, miljømessige og politiske konsekvenser tilknyttet nyutviklinger av energi. I en verden preget av et akselererende tempo og høy intensitet av ressursutvinning og energiutvikling, og hvor reaksjoner på klimaendringer haster, er Universitetet i Bergen en aktiv aktør i debatten om fremtidens energi.

Over tre dager vil tredve forskere presentere sitt arbeid om energi og energiens påvirkninger. Det vil også settes i stand en egen samling der forskere, lokale aktører og andre interesserte kan dele sine erfaringer og synspunkter. Arrangementet er organisert sammen med forskere ved Institutt for sosialantropologi, som vil lansere det nye nettverket Energy Anthropology Network under konferansens første dag.

Bli med oss ​​på Energi Impacts-konferansen fra 09:00 tirsdag 28. februar i auditoriet i Jekteviksbakken 31. Konferansen vil fortsette i Seminarrom 2 på Magnus Lagabøtes plass 1 onsdag 1. og torsdag 2. mars.

Konferansen er gratis og alle interesserte er velkomne.

Konferansen organiseres av:

Anna Szolucha (UiB, Marie Curie postdoktor, ERC-Egalitarianism prosjektet

Ståle Knudsen (UiB, prosjektleder for Energethics

Saska Petrova (University of Manchester, ERC-EVALUATE prosjektet

Håvard Haarstad (UiB, leder for Senter for klima og energiomstilling)