Støtte til eksternfinansierte prosjekter (BOA)
UiB Opp

Modul 2.16 Innføring i Erasmus+ prosjekt

I dette kurset vil du få informasjon om hvordan man kan jobbe med søknadsstøtte for Europeiske utdanningsprosjekt, og/eller hvordan skrive en relevant søknad.

Innføring i Erasmus+ prosjekt
Ønsker du å samarbeide med europeiske partnere om kvalitet og utvikling av utdanning? Erasmus+ er mer enn utveksling, og har en rekke ulike muligheter for akademiske samarbeidsprosjekter. På dette kurset får du en innføring i ulike typer samarbeidsprosjekter,  hva som kjennetegner EUs ordninger for utdanningskvalitet og hvordan rigge et godt EU-prosjekt.

Kursinnhold:
1.    Kort presentasjon av EUs utdanningsprogram Erasmus+
2.    Informasjon om de ulike prosjektene det kan søkes på, som bl.a. Samarbeidspartnerskap, Kapasitetsbyggingsprosjekt med globale  partnere og Allianser for innovasjon.
3.    Hvordan lykkes med søknaden?
4.    Gjennomgang av Logical Matrix Framework

Læringsutbytte:
Informasjon om hvordan man kan jobbe med søknadsstøtte for Europeiske utdanningsprosjekt, og/eller hvordan skrive en relevant søknad. Kunnskap om bredden i utlysninger i Erasmus+ og hvordan prosjekt kan knyttes til eksisterende satsinger og økt kvalitet i utdanning.

Målgruppe:
Akademisk og administrativt ansatte, som ønsker kunnskap om ekstern finansiering av undervisningsprosjekt og/eller internasjonale undervisningssamarbeid.

Varighet:
Kurset varer 3 timer. Det legges opp til spørsmål og diskusjon, og korte oppgaver underveis.

Målgruppe:
Administrativt ansatte og yngre forskere

Kursspråk:
Norsk