Digital Lab
Digital lab

Frokostseminar: BIT Teatergarasjen 40 år

I forbindelse med utstillingen «BIT Teatergarasjen 40 år» i Bibliotek for humaniora, inviterer Digital lab til et frokostseminar med en samtale om arkivet, utstillingen og historien til BIT Teatergarasjen.

Kollage fra ulike forestillinger
BIT (se fullstendig bildekredittering nederst på arrangementssiden)

Seminaret holdes på engelsk.

Benytt anledningen til å starte dagen på biblioteket, og følg med på samtalen mellom to representanter fra BIT og en fra Teatervitenskap om flytting og oppdatering av arkivet, forberedelser og valg til utstillingen, hvilke oppdagelser som har blitt har gjort samt BITs historie.

Paneldeltakere

• Gina Dahl, Førstebibliotekar, Seksjon for spesialsamlinger, Universitet i Bergen (moderator)
  • Rune Salomonsen, Kommunikasjon/Tekstforfatter/Arkiv/Tall, BIT Teatergarasjen)

• Grethe Melby, Stipendiat,Teatervitenskap, Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier, Universitetet i Bergen

• Laurie Lax, Produsent / Prøverommet, BIT Teatergarasjen

Om utstillingen

BIT Teatergarasjen viser i høst en utstilling om 40 års virke i og for scenekunsten i samarbeid med Universitetsbiblioteket. Om to år flytter BIT inn i det nye Sentralbadet, og dette vil være et viktig steg på veien til en ny gullalder for internasjonal scenekunst i Bergen.

Utstillingen forteller om deler av BITs historie siden 1984 ved hjelp av plakater, programmer, sceneinstallasjoner og video, fotografier, studiemateriale, med mer. Det vil også bli arrangert flere forestillinger i utstillingen i løpet av høstsemesteret.

Følg denne lenken for å lese mer om BIT.

Praktisk informasjon

Frokostseminaret holdes i Babelstuen ved Bibliotek for humaniora. Påmeldte deltakere får lett servering under arrangementet, og påmelding skjer via påmeldingsskjema.

Bildekredittering (bildet på topp):

Fra topp til bunn / venstre til høyre:

• "Spelling Spectacle" av Ingrid Berger Myhre (foto: Thor Brødreskift)
  • "Pleasure Doing Business" av Karen Eide Bøen og Hugo Hedberg (foto: Thor Brødreskift)
  • "The Crowd" av Gisele Vienne (foto: Mathilde Darel)
  • "Skeleton Woman" av Signe Becker (foto: Alette Schei Rørvik)
  • "Realness: Luk Kreung" av Sun Pittaya Phaefuange (foto: Thor Brødreskift)
  • "One Drop" av Sonja Lindfors (foto: Thor Brødreskift)
  • "Filipino Superwoman Band" av Eisa Jocson (foto: Thor Brødreskift)
  • "J'ai pleuré avec les chiens - Time, Creation, Destruction" av Daina Ashbee (foto: Thor Brødreskift)
  • "Marzo" av Dewey Dell (foto: Wolgang Silveri)
  • "Bloody Mess" av Forced Entertainment (foto: Hugo Glendinning)