Home
Norwegian Competence Center for Gambling and Gaming Research

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Ny artikkel i Frontiers in Psychology

Erfaringer med direkte reklame fra personer med spilleavhengighet

I denne studien har vi spurt spilleavhengige og tidligere spilleavhengige om deres erfaringer med direkte spillreklame. I noen tilfeller opplevde deltakerne direkte markedsføring som aggressiv og reklamen var med på å gjøre det vanskeligere å redusere eller avstå fra å spille. De rapporterte også at de hadde gjort en betydelig innsats for å prøve å begrense direkte reklame. Direkte reklame ble også opplevd som en mulig utløsende faktor for pengespill. Det anbefales i artikkelen at mestring av markedsføring av spill bør adresseres i behandlingen av spilleavhengige.

Pengespill
Photo:
Colourbox

Main content

Syvertsen, André; Pallesen, Ståle; Erevik, Eilin K.; Mentzoni, Rune Aune. Direct marketing experiences among individuals with current and lifetime gambling disorder. Frontiers in Psychology 2020