Kunstig intelligens og utdanning – hva skal vi lære nå?
Hvordan påvirker kunstig intelligens og digital teknologi hva vi trenger å lære – og hvordan lærer vi det? Bli med på frokostmøte 20. januar 2025.
Main content
Vi ser forbi spørsmålet om juks og eksamen og tar opp andre grunnleggende spørsmål:
- Hva skal elever og studenter lære når maskiner kan løse mange av oppgavene vi gjør i dag
- Hvilken digital kompetanse vil arbeidslivet trenge framover?
- Hva gjør skoler, universitet og bedrifter i møte med den nye teknologien?
Vi har invitert eksperter fra utdanning og næringsliv på Vestlandet til å dele erfaringer og perspektiver med oss.
Program:
- Velkommen ved Pinar Heggernes, prorektor ved UiB
- Innledning ved Sveinung Skule, leder av Kompetansebehovsutvalget
Innledninger og panelsamtale: Hva skal vi lære nå?
- Aleksander Isaksen Husøy, avdelingsleder Nordahl Grieg VGS
- Siren Sundland, konserndirektør teknologi og forretningsprosesser i Sparebanken Vest
- Jill Walker Rettberg, professor og nestleder Senter for digitale fortellinger ved UiB
- Eirik Sjåholm Knudsen, professor ved institutt for strategi og ledelse NHH
Spørsmål fra salen
Praktisk informasjon:
Tid: 20. januar 2025. Frokost fra kl. 08:00, programmet varer fra 08:30–10.00
Sted: Storsalen, Nygårdsgaten 5, Universitetet i Bergen
Meld deg på
Påmeldingsskjema til frokostmøtet: Kunstig intelligens og utdanning – hva skal vi lære nå?
Påmeldingsfristen er 16. januar. Arrangementet strømmes.
Kompetansebehovsutvalget er et regjeringsoppnevnt utvalg som vurderer fremtidens kompetansebehov. I perioden 2024 til 2025 har regjeringen bedt utvalget om å undersøke hvordan nye teknologier påvirker kompetansebehov. Utviklingen av disse teknologiene skjer raskt og uforutsigbart, og utvalget står overfor en stor oppgave. For å få innspill fra mange ulike aktører skal utvalget arrangere fem frokostmøter, dette møtet er det andre i serien.