Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi

Vil tilby legemiddelgjennomgang på legekontoret

Tre unge farmasøyter i Bergen har tro på at det er mulig å utnytte sin farmasøytiske ­kompetanse på nye måter og vil tilby legemiddelgjennomgang på legekontor.

Har troen på farmasien: Haakon Rosland (t.v.), Torbjørn Nygård og Marie Benedicte Løken har stor tro på prosjektet sitt, og siden de snakket med NFT tidlig i høst har de jobbet videre og møtt mange mulige samarbeidspartnere og finansiører. Håpet er å kunne starte noe på nyåret.
Tore Rasmussen Steien

I vinter satt masterstudent Haakon Rosland i ­Bergen og jobbet på masteren. Han begynte å tenke på all kompetansen de bygger opp som farmasi­studenter, hvordan den faktisk blir brukt og hvorfor den ikke ­utnyttes mer i primærhelsetjenesten. Han kikket opp på medstudent Torbjørn Nygård og stilte ham det samme spørsmålet.

— Nei. Si det, var svaret.

— Da tenkte jeg: Da kan vel vi gjøre det, da, sier Rosland.

Slik ble det.

fortsett å lese her