Det juridiske fakultet
Læringsfestival

Jusstudenter ved UiB presenterte funn på Læringsfestivalen

UiB-studentene Julie Lundin og Andrea Grytten presenterte funn og erfaringer fra Bedre læring, bedre jurister under Læringsfestivalen i Trondhiem.

Jusstudenter fra UiB på Læringsfestivalen.
Julie Lundin (t.v.) og Andrea Grytten presenterte erfaringer fra Bedre læring, bedre jurister under Læringsfestivalen i Trondheim.

Studentlederne i prosjektet Bedre læring, bedre jurister, Julie Lundin og Andrea Grytten presenterte funn og erfaringer fra prosjektet under Læringsfestivalen i Trondheim.

– Det var inspirerende å høre ulike erfaringer og tanker fra folk i forskjellige jobber i høyere utdanning, sier Lundin.

Tar med lærdom videre

UiB-studentene deltok blant annet på diskusjonene  «Hvordan motivere førsteårsstudenter til selvstudium», «Hvilke egenskaper trenger en «flippa» lærer å inneha for å fremme kvalitet i digitalt læringsmiljø?», og «Hvordan støtte studenter som pedagogisk ansatte i høyere utdanning?».

– Læringsfestivalen var en god arena for diskusjon og for å se hvilke prosesser som skjer i utdanningsinstitusjonene. Vi har fått med oss mange interessante foredrag og samtaler, som vi tar med oss videre i arbeidet vårt i Bedre læring, bedre jurister, sier Grytten.

Gode diskusjoner

Grytten og Lundin holdt også en rundbordsdiskusjon, hvor de først presenterte Lær å lære-kurset som har blitt utviklet for førsteårsstudentene ved fakultetet, før det ble åpnet for spørsmål og diskusjon.

– Under diskusjonen deltok blant annet en representant fra CELL Oslo, som ga innspill og stilte interessante spørsmål. I tillegg ble det også snakk om å få til et samarbeid mellom fakultetene i Oslo og i Bergen når det gjelder videreutviklingen av et introduksjonskurs til studiet for jusstudentene, sier Lundin.

– Det var også spennende at en representant fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse var til stede under rundbordsdiskusjonen og stilte flere spørsmål, sier Grytten.

I tillegg til å presentere sine erfaringer i Trondheim, så har de skrevet en artikkel som er publisert i journalen Læring om læring.