Home
Faculty of Law

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Læringsfestival

Jusstudenter ved UiB presenterte funn på Læringsfestivalen

UiB-studentene Julie Lundin og Andrea Grytten presenterte funn og erfaringer fra Bedre læring, bedre jurister under Læringsfestivalen i Trondhiem.

Jusstudenter fra UiB på Læringsfestivalen.
Julie Lundin (t.v.) og Andrea Grytten presenterte erfaringer fra Bedre læring, bedre jurister under Læringsfestivalen i Trondheim.

Main content

Studentlederne i prosjektet Bedre læring, bedre jurister, Julie Lundin og Andrea Grytten presenterte funn og erfaringer fra prosjektet under Læringsfestivalen i Trondheim.

– Det var inspirerende å høre ulike erfaringer og tanker fra folk i forskjellige jobber i høyere utdanning, sier Lundin.

Tar med lærdom videre

UiB-studentene deltok blant annet på diskusjonene  «Hvordan motivere førsteårsstudenter til selvstudium», «Hvilke egenskaper trenger en «flippa» lærer å inneha for å fremme kvalitet i digitalt læringsmiljø?», og «Hvordan støtte studenter som pedagogisk ansatte i høyere utdanning?». 

– Læringsfestivalen var en god arena for diskusjon og for å se hvilke prosesser som skjer i utdanningsinstitusjonene. Vi har fått med oss mange interessante foredrag og samtaler, som vi tar med oss videre i arbeidet vårt i Bedre læring, bedre jurister, sier Grytten.

Gode diskusjoner

Grytten og Lundin holdt også en rundbordsdiskusjon, hvor de først presenterte Lær å lære-kurset som har blitt utviklet for førsteårsstudentene ved fakultetet, før det ble åpnet for spørsmål og diskusjon.

– Under diskusjonen deltok blant annet en representant fra CELL Oslo, som ga innspill og stilte interessante spørsmål. I tillegg ble det også snakk om å få til et samarbeid mellom fakultetene i Oslo og i Bergen når det gjelder videreutviklingen av et introduksjonskurs til studiet for jusstudentene, sier Lundin.

– Det var også spennende at en representant fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse var til stede under rundbordsdiskusjonen og stilte flere spørsmål, sier Grytten.

I tillegg til å presentere sine erfaringer i Trondheim, så har de skrevet en artikkel som er publisert i journalen Læring om læring.