Centre for Cancer Biomarkers
CCBIOs seminarserie

CCBIO-seminar – Marit Valla

Velkommen til CCBIOs seminarserie på høstsemesteret 2024. Åpent for alle, påmelding er ikke nødvendig. Foreleser er Marit Valla, førsteamanuensis i patologi ved Institutt for klinisk og molekylær medisin, Fakultet for medisin og helsevitenskap, NTNU.

CCBIO logo for the seminars
CCBIO

ForeleserMarit Valla, førsteamanuensis i patologi ved Institutt for klinisk og molekylær medisin, Fakultet for medisin og helsevitenskap, NTNU.
Tittel: vil bli annonsert her
Vert: CCBIO/Lars A. Akslen
Sted: Hittil ikke annonsert auditorium på campus Haukeland universitetssjukehus, Bergen
Når: 26. september 2024 kl. 14.30-15.30

Påmelding er ikke nødvendig.

Sammendrag: blir annonsert her.

Marit Valla leder forskningsgruppen Kunstig intelligens i tolking av digitale bilder av kreft – Artificial intelligence and digital pathology in CANcer (AICAN). Gruppen studererer bruk av kunstig intelligens i tolking av digitale bilder av kreftsvulster. AICAN er en tverrfaglig forskningsgruppe som involverer både NTNU, St. Olavs hospital, Sykehuset Levanger og SINTEF. I prosjektet anvendes kunstig intelligens i fortolkning av digitale bilder av kreftsvulster. Gruppens mål for prosjektet er å predikere biologiske egenskaper og prognose ved kreft. Opprinnelig har de jobbet med brystkreft, men prosjektet utvides nå til også å omfatte lungekreft. AICAN tar utgangspunkt i etablerte biobanker ved NTNU/St.Olavs hospital og henter også inn vev fra kohorter fra samarbeidspartnere ved andre institusjoner.