CHARM-EU

CHARM-EU-partnere samlet i Bergen

Mer enn 30 representanter deltok da Universitetet i Bergen (UiB) var vertskap for partneruniversitetene i CHARM-alliansen 17.-18. juni.

Bilde av partnerlandene i CHARM-EU på besøk ved UiB
CHARM-EU SPRINT: UiB har vært medlem av CHARM-EU alliansen siden begynnelsen av 2023. I juni var representanter fra alle partnerne samlet i Bergen.
UiB

Benedicte Carlsen, UiBs viserektor for internasjonalisering og hovedansvarlig for UiBs deltakelse i CHARM, sier at UiB føler seg svært velkommen i alliansen og gleder seg til å videreutvikle samarbeidet.

-Vi har lært mye det siste året og ser frem til videre samarbeid med alle våre partnere i CHARM-alliansen, sier Carlsen.

UiB har vært medlem av alliansen siden begynnelsen av 2023, og dette var første gang representanter fra alle CHARM-partnerne var i Bergen. Alliansens prosjekt er finansiert av Erasmus-programmet ut 2026. Målet med «sprint-møtet» i Bergen var å samle lederne for de ulike arbeidspakkene for å presentere pågående arbeid. Samtidig var det en mulighet til å få innspill på igangsatte og kommende leveranser i prosjektet.

Møtet i Bergen var også en fin mulighet for alle UiB-kolleger som er involvert i CHARM, til å treffes på tvers og få en bedre oversikt over de ulike aktivitetene som pågår i alliansen.

Vi er veldig fornøyde med gjennomføringen av sprinten her i Bergen. Det er også godt å se at planlagte aktiviteter og leveranser ser ut til å være i rute, sier Benedicte Carlsen.

I november samles representantene fra de ulike CHARM-partnerne i Budapest til CHARM-EU Annual Conference og CHARM-EU festival.