Institutt for økonomi

Ny stipendiat ved Institutt for økonomi

I august begynte Sigurd Røraas, 26 år som stipendiat ved Institutt for økonomi. Sigurd er utdannet samfunnsøkonom fra Institutt for økonomi våren 2023. I tillegg har Sigurd årsstudium i historie ved Universitetet i Sørøst-Norge.

Etter fullført mastergrad i samfunnsøkonomi har Sigurd jobbet 1 år som førstekonsulent i en 100% stilling på Statistisk sentralbyrå (SSB). I sin stilling som førstekonsulent ved SSB har Sigurd opparbeidet seg mye teknisk kompetanse og erfaring med å jobbe med store data.

Sigurd søkte stillingen som stipendiat ved institutt for økonomi fordi han ønsket å kunne bidra til viktig og samfunnsnyttig forskning. Masteroppgaven til Sigurd omhandlet kontantstøtten og om den bidrar til større lønnsforskjeller mellom menn og kvinner. Som forsker ønsker han å fortsette å jobbe med denne type problemstillinger.

Vi ønsker Sigurd velkommen som vår nye kollega.