Grunnkurs i helseprioriteringar

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Deltakarane vil læra dei grunnleggjande metodane for prioritering innan helse, med vekt på korleis ein kan evaluera rettferd i tilgang til helsetenester og rettferd i fordelingar av helseresultat, og å integrera verktøy for likestilling og helsemaksimering.

Kurset er delt inn i to delar:

Del 1: Vil dekkja teoretiske konsept om UHC, etikk, likerett og rettferd og dessutan helsemaksimering, og korleis dei blir brukte i globale og nasjonale prioriterte helsetenester.

Del 2: Vil dekkja praktiske øvingar om sjukdomsbyrde, kostnadseffektivitet og bruk av FairChoices DCP-analyseverktøy

Dei første dagane er i stor grad teoretiske og består av ei blanding av forelesingar, gruppe-økter og diskusjonar om hovudtema beskrivne ovanfor. Studentane er pålagde å delta i gruppearbeid om tildelte tema. Dette inkluderer daglege studentaktive undervisningsøvingar, med vekslande gruppesamansetningar og presentasjon av resultat for klassen. Dei resterande dagane er kombinasjonar av teori og praksis, og studentane skal jobba gjennom øvingar på eigne bærbare datamaskinar etter eit «learning by doing»-prinsipp

Læringsutbyte

Etter at kurset er gjennomført skal kandidaten ha følgande læringsutbytte definert i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan forklara og grunngje fordeling av knappe ressursar etter utilitaristiske, egalitære og prioritære prinsipp, og korleis dei gjeld helse.
  • er i stand til å beskriva sentrale prinsipp og kriterium for helseprioritering
  • er i stand til å forklara grunnleggjande idear om rettferdig prioriteringsprosess
  • er i stand til å forklara kva ein Essential Health Service Package (EHSP) er og nøkkeltrinna for å revidera EHSP
  • kan forklara det grunnleggjande omgrepet økonomisk evaluering
  • er i stand til å forklara forskjellen mellom data om gjennomsnittleg befolkningsdekning for ei helseteneste, og data om fordeling av dekning oppdelt etter nøkkeldeterminantar for helse

Ferdigheter

Studenten

  • kan identifisera og argumentera mot urettferd i helse og helsedeterminantar
  • kan identifisera og analysera ulike data som trengst for utvikling/revisjon av EHSP
  • kan utforska og bruka FairChoices DCP-analyseverktøy

Generell kompetanse

Studenten

  • kan identifisera og analysera avvegingar i prioriteringa til helsevesenet basert på nøkkelverdiar
  • kan evaluera og kritisk analysera helseintervensjonar i samsvar med prinsipp om helsemaksimering og rettferdig fordeling og standard kvantitative metodar
  • kan beskriva nøkkelelement for rettferdig prioritering

Studiepoeng, omfang

3 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningsstad

Universitetet i Bergen, synkront digitalt kurs
Krav til forkunnskapar
Grunnleggjande ferdigheiter i Excel-programvare. Gode arbeidskunnskapar i engelsk (TOEFL-skår på minst 550 poeng papirbasert eller 213 poeng datamaskinbaserte, eller tilsvarande godkjend test). Økonomar, andre samfunnsvitarar, legar, etikarar, psykologar, sjukepleiarar, tannlegar og andre med utdanning på bachelornivå eller høgare i eit relevant emne ved ein anerkjend institusjon kan takast opp til mastergradskurset.
Tilrådde forkunnskapar
Basiskunnskap i programmet R. Erfaring med helseprioritering. Grunnleggande forståing av teoriar om rettferdig fordeling.
Studiepoengsreduksjon
Full overlapp med BCEPS900A
Krav til studierett
Studentar teke opp til masterprogram ved UiB vil vere prioriterte, det samme vil studentar som er teke opp på program ved institusjonar med formell avtale med UiB.
Arbeids- og undervisningsformer

Kurset vil vera heildigitalt over 8 dagar (to veker).

Ein kombinasjon av forelesingar, lesing, aktiv deltaking i diskusjonar og gruppearbeid, hands on analysar på datamaskiner, plenumspresentasjonar og diskusjon.

Deltakarane må ta med eigen bærbar PC med R og R-studio programvare førehandsinstallert.

Obligatorisk undervisningsaktivitet
Oppmøte i undervisninga er obligatorisk.
Vurderingsformer
Studentane vil bli vurderte baserte på tre individuelle oppgåver. Kvar oppgåve tel 1/3 av karakteren
Karakterskala
Karakterskala A-F
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Litteraturliste vil vere tilgjengeleg innan 01.07 for haustsemesteret og 01.12 for vårsemesteret
Emneevaluering
I samsvar med retningslinjer for kvalitetsarbeidet ved UiB.
Hjelpemiddel til eksamen
Alle hjelpemiddel er tilletne utanom plagiering.
Programansvarleg
Programutval for global helse
Emneansvarleg
Professor i medisinsk etikk, Kjell Arne Johansson
Administrativt ansvarleg
Institutt for global helse og samfunnsmedisin