Grunnkurs i helseprioriteringar
Ph.d.-kurs
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- BCEPS900
- Talet på semester
- 1
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Kursinnhald
Deltakarane vil læra dei grunnleggjande metodane for prioritering innan helse, med vekt på korleis ein kan evaluera rettferd i tilgang til helsetenester og rettferd i fordelingar av helseresultat, og å integrera verktøy for likestilling og helsemaksimering.
Kurset er delt inn i to delar:
Del 1: Vil dekkja teoretiske konsept om UHC, etikk, likerett og rettferd og dessutan helsemaksimering, og korleis dei blir brukte i globale og nasjonale prioriterte helsetenester.
Del 2: Vil dekkja praktiske øvingar om sjukdomsbyrde, kostnadseffektivitet og bruk av FairChoices DCP-analyseverktøy
Dei første dagane er i stor grad teoretiske og består av ei blanding av forelesingar, gruppe-økter og diskusjonar om hovudtema beskrivne ovanfor. Studentane er pålagde å delta i gruppearbeid om tildelte tema. Dette inkluderer daglege studentaktive undervisningsøvingar, med vekslande gruppesamansetningar og presentasjon av resultat for klassen. Dei resterande dagane er kombinasjonar av teori og praksis, og studentane skal jobba gjennom øvingar på eigne bærbare datamaskinar etter eit «learning by doing»-prinsipp
Læringsutbyte
Etter at kurset er gjennomført skal kandidaten ha følgande læringsutbytte definert i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
1. kan forklara og grunngje fordeling av knappe ressursar etter utilitaristiske, egalitære og prioritære prinsipp, og korleis dei gjeld helse.
2. er i stand til å beskriva sentrale prinsipp og kriterium for helseprioritering
3. er i stand til å forklara grunnleggjande idear om rettferdig prioriteringsprosess
4. er i stand til å forklara kva ein Essential Health Service Package (EHSP) er og nøkkeltrinna for å revidera EHSP
5. kan forklara det grunnleggjande omgrepet økonomisk evaluering
6. er i stand til å forklara forskjellen mellom data om gjennomsnittleg befolkningsdekning for ei helseteneste, og data om fordeling av dekning oppdelt etter nøkkeldeterminantar for helse
Ferdigheter
Studenten
1. kan identifisera og argumentera mot urettferd i helse og helsedeterminantar
2. kan identifisera og analysera ulike data som trengst for utvikling/revisjon av EHSP
3. kan utforska og bruka FairChoices DCP-analyseverktøy
4. er i stand til å produsera prototype EHSP
Generell kompetanse
Studenten
1. kan identifisera og analysera avvegingar i prioriteringa til helsevesenet basert på nøkkelverdiar
2. kan evaluera og kritisk analysera helseintervensjonar i samsvar med prinsipp om helsemaksimering og rettferdig fordeling og standard kvantitative metodar
3. kan beskriva nøkkelelement for rettferdig prioritering
Undervisingsperiode
Studiepoeng
Undervisingsstad
Undervisingsspråk
Krav til forkunnskapar
Grunnleggende ferdigheter i Excel-programvare. Gode ¿¿arbeidskunnskaper i engelsk (TOEFL-score på minst 550 poeng papirbasert eller 213 poeng datamaskinbasert, eller tilsvarende godkjent test). Økonomer, andre samfunnsvitere, leger, etikere, psykologer, sykepleiere, tannleger og andre med utdanning på bachelornivå eller høyere i et relevant emne ved en anerkjent institusjon kan tas opp til mastergradskurset
Inngår i opplæringsdel
Vurderingsform
Fagleg overlapp
Kven kan delta
Program
Kurset vil vera heildigitalt over 8 dagar (to veker). Ein kombinasjon av forelesingar, lesing, aktiv deltaking i diskusjonar og gruppearbeid, hands on analysar på datamaskiner, plenumspresentasjonar og diskusjon. Deltakarane må ta med eigen bærbar PC med R og R-studio programvare førehandsinstallert.
Det er tre obligatoriske oppgåver, med ein kombinasjon av individuelt arbeid og gruppearbeid. I tillegg vil gruppearbeid i klassen bli vurdert, noko som krev oppmøte.