Forskningsetikk og vitenskapsteori

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Målet med emnet er å gi fagrelevant opplæring i vitskapsteori, metodologi og forskingsetikk. Det vert og lagt vekt på å gi fagrelevant opplæring i vitskapleg tenkjemåte, grunnlagsproblem og forskingsmessig tilnærming med relevans for dei ulike helsefaga.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan:

  • Gjere greie for innhaldet i sentrale vitskapsteoretiske og metodologiske tradisjonar
  • Gjere greie for grunnleggjande vitskapsteoretiske - og metodologiske verktøy (omgrepsavklaring, klassifisering, logiske prinsipp)
  • Gjere greie for innhaldet i relevante forskingsetiske prinsipp og retningsliner

Ferdigheiter

Studenten kan:

  • Analysere og diskutere kunnskapsteoretiske problemstillingar knytt til eige fagområde
  • Reflektere over kunnskapsproduksjon i eige praksisfelt
  • Vurdere vitskapsteoretisk og metodologiske perspektiv i fagartiklar
  • Vurdere forskingsetiske og samfunnsmessige utfordringar knytt til eige fagfelt og bidra til nytenking
  • Utøve forskingsetisk skjøn i møte med konkret forskingsarbeid

Studiepoeng, omfang

5 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Det medisinske fakultet, Universitetet i Bergen.
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon

HELSAM302 overlapper med:

Krav til studierett
Studierett på masterprogram i helse og samfunn. Andre studentar kan søkje om plass ved å kontakte studie.igs@uib.no.
Arbeids- og undervisningsformer

Det vert brukt studentaktive arbeids- og undervisningsformer:

- Førelesingar med arbeidskrav på førehand

- gruppearbeid

- Sjølvstudium

- presentasjonar (munnleg og skriftleg)

Det er forventa at alle studentar møter opp og deltar aktivt i undervisninga. Kvar student har ansvar for eiga læring og for å bidra til gruppa sitt læringsmiljø.

Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Deltaging i gruppearbeid
  • Munnleg gruppepresentasjon

Godkjende obligatoriske aktivitetar er gyldige tre semester.

Vurderingsformer

Skriftleg oppgåveinnlevering beståande av:

  • Essay (individuelt- eller gruppe-essay)
  • Individuelt refleksjonsnotat
Karakterskala
Bestått/ikkje bestått
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Litteraturlista er i Leganto
Emneevaluering
Emnet blir evaluert etter gjeldande retningslinjer for studiekvalitet. Alle emneevalueringer blir lasta opp i studiekvalitetsdatabasen.
Programansvarleg
Programutvalet for helsefag er ansvarleg for masterprogrammet i helse og samfunn
Administrativt ansvarleg
Studieseksjonen ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin.