Forskningsmetode
Masteremne
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- HELSAM303
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet skal gi ei innføring i kvalitative og kvantitative forskingsdesign- og metodar. Kunnskapen skal gi studentane eit grunnlag for å lese, vurdere og analysere forskings- og faglitteratur.
Innhald:
Emnet dekkjer kvalitative og kvantitative forskingsdesign og metodar. Innan kvalitativ forsking vil følgande forskingsdesign bli diskutert: semistrukturerte intervju, fokusgruppeintervju, observasjonsstudiar og dokumentanalyse. Kvantitativ forsking dekker observasjonsstudiar og eksperimentelle studiar og de mest vanlege studiedesign som faller inn under disse hovudgruppene (tverrsnitt, cohort, case-control, randomiserte kontrollerte (RCT) og kvasieksperimentelle design). I tillegg blir det gjeve ei grunnleggande innføring i vanlege statistiske omgrep og analysemetodar. Grunnlagstenking i kvantitativ og kvalitativ forsking vert reist.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjene læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
- grunnleggande kunnskap om forholdet mellom forskingsspørsmål, forskingsdesign- og metodar
- grunnleggande kunnskap innan kvalitative og kvantitative forskingsdesign
- grunnleggande kunnskap om kjernespørsmål knytt til gyldigheit i kvalitative og kvantitative forskingsdesign
Ferdigheiter
Studenten kan:
- vurdere relevante forskingsdesign- og metodar i høve til aktuelle forskingsspørsmål
- gjere greie for overordna kvalitetskriterier i evaluering av kvalitativ og kvantitativ forsking
- gjere greie for vanlege deskriptive statistiske mål og prinsipp for hypotesetesting og generalisering
Generell kompetanse
Studenten kan:
- vurdere samanhengen mellom eit forskingsspørsmål og eit eigna forskingsdesign
- analysere vitskapelege artiklar med ulike typar forskingsdesign med omsyn til relevante kvalitetskriterier
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
HELSAM303 overlapper med:
- HEL320 (5 sp)
- HEL320A (5 sp)
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Det vert brukt studentaktive arbeids- og undervisningsformer, som:
- Førelesningar med studentførebuande og studentaktiviserande element
- Gruppearbeid
- Sjølvstudium
- Fleirvalstest
Det er forventa at alle studentar møter opp og deltek aktivt i undervisninga. Kvar student har ansvar for eiga læring og for å bidra til gruppa sitt læringsmiljø.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Oppgåveinnlevering
- Skriftleg tilbakemelding på medstudent sin oppgåve
- Munnleg gruppepresentasjon
Godkjende obligatoriske aktivitetar er gyldige tre semester.
Vurderingsformer
- Skriftleg oppgåveinnlevering, beståande av:
- Individuell innlevering av gruppeoppgåve
- Individuelt refleksjonsnotat