Forskergruppe for hånd-, ankel- og småkirurgi

Hvem er vi på Hånd-, Ankel- og Småkirurgi

group photos of the research group in Hand surgery and Chirurgia Minor
Photos of the Research Group in Hand, Ankle and Minor Surgery

Vi er:

Leder:

Christina Brudvik, professor, UiB, spesialist i allmennmedisin

Ledergruppe:

Leiv Hove, professor emeritus, spesialist i ortopedi og plastikkirurgi.

Knut Steen, overlege dr med, spesialist i allmennmedisin

Torbjørn Hiis Bergh, førsteamanuensis, PhD, UiB, avd overlege Skadepoliklinikken, spesialist i allmennmedisin

Forskningsgruppedeltakere:

SV Bernardshaw, spesialist i generell kirurgi og gastrokirurgi

Yngvar Krukhaug, førsteamanuensis, PhD, UiB, overlege, HUS, spesialist i ortopedi

Eivind Strandenes, overlege plastikkirurgisk avdeling HUS

Rakel Gudmundsdottir, overlege ortopedisk avdeling, HUS

Eivind Damsgaard, universitetslektor, overlege Bergen Legevakt

Lars Atle Soldal, overlege Bergen Legevakt

Svein-Denis Moutte, overlege Skadepoliklinikken, spesialist i akutt- og mottaksmedisin

Njål Kleven, overlege Skadepoliklinikken

Ørjan Sørnes, lege Bergen Legevakt

Trine  Ludvigsen, overlege PhD, Voss Sjukehus, spesialist i ortopedi

Humaira Sæbø, ortopedisk spesialfysioterapeut, PhD, Skadepoliklinikken, UiB

Tonje Mannigel, legevaktslege, Skadepoliklinikken

Sandra Johansson Vaage, legevaktslege, Skadepoliklinikken

Lisa Grytaas, LIS2, ortopedisk avdeling HUS.

Administrative oppgaver

• Sakkyndig komite ved ansettelse i lederstilling ved Med fak, UiB 2021 (Brudvik)
  • Komiteleder (Brudvik)  i 3 PhD disputaser i hhv 2009 (Krukhaug) og 2 i 2014 (Kadar, Visnes)
  • Utarbeidelse av nasjonale retningslinjer for behandling av distale radiusfrakturer (Krukhaug)