Masteroppgave med veileder fra informatikk-didaktikk
Vi i didaktikk-gruppen kan være veileder for studenter som tar master i andre retninger. Oppgaven du skriver trenger ikke å handle om didaktikk, men kan ha didaktikk-innhold om du ønsker det.
Hovedinnhold
Vi ønsker studenter innenfor følgende 3 kategorier:
Interdisiplinær master
Å anvende informatikk teori i andre fagfelt er veldig sannsynlig at dere kommer til å gjøre i fremtidige jobber. Så å si alle fagfelt er avhengig av informatikk i dag og det finnes mange områder der informatikkunnskap kan bidra i disse fagfeltene.
- Master i programutvikling kan være å skrive programvare for kjemikere eller fysikere.
- Kan algoritmer brukes til å redusere klimautslipp?
- Maskinlæring kan brukes til å løse utfordringer i industrien.
Har du et tema du er interessert i, spør hvordan vi tror dere kan koble det tema med masteroppgave i den retningen dere er tatt opp.
Didaktikk
Vi i didaktikkgruppen bruker en del av tiden på å forbedre undervisningsopplegget ved universitetet. Vi forsker på alternative undervisningsmetoder og måter å tilrettelegge undervisningen for studenter. Vi kan tilby masteroppgaver der deler av oppgaven handler om undervisning, med en eller annen tilknytning til det fagfeltet du er tatt opp i.
- Hvorfor opplever studentene at kjøretidsanalyse er vanskelig?
- Kan maskinlæring hjelpe oss å forbedre undervisningsopplegget?
- Hva er det som gjør noen programmeringsspråk «enklere å lære» enn andre?
Høres dette interesant ut, ta kontakt og vi kan diskutere muligheter.
Master i din fagretning
Vi i didaktikkgruppen har kompetanse til å veilede oppgaver i flere av retningene. Spesielt har vi kompetanse innen algoritmer og programutvikling men kan også tilby veiledning innen andre retninger som maskinlæring og optimering.