Forskargruppe for rettskultur

Call for papers: 8th ESCLH biennial conference

European Society for Comparative Legal History tar nå imot bidrag til deres konferanse som avholdes 2.-4. juli 2025 ved Universitetet i Szeged, Ungarn. FRIST 31 OKT. 2024.

Temaet for konferansen er "to call attention to the development of legal institutions that are related to and serve as the foundation of modern/contemporary state and law".

Hensikten med konferansen er å presentere juridiske institusjoner som har påvirket utviklingen av rettsordener for ulike rettssystemer og som tjener som bevis på at moderne rettsreformer er relatert til grunnlaget for den moderne staten og moderne rett basert på undersøkelse av primærkilder. Hovedmålet med konferansen er å rette oppmerksomheten mot viktigheten og analysen av primærkilder i rettshistorisk forskning på tvers av flere rettssystemer.

For informasjon om konferansen se vedlagt call for papers eller ESCLHs hjemmesider.

Frist for å levere abstrakt er 31. oktober 2024. Abstrakten må være på engelsk og på inntil 400 ord. Den bør inneholde tittel, personalia (fullt navn, e-postadresse, arbeidstilknytning). Du må også sende en kort CV (ikke mer enn 4 sider). Innleveringene sendes til vargan@juris.u-szeged.hu.

Listen over godkjente papirer vil bli kunngjort innen desember 2024.