Hjem
Undervisningsprofesjonalitet og pedagogikk
Nyhet

Flere bidrag på NERA-konferansen 2014

Flere UPP-medlemmer bidro med presentasjoner på NERA-konferansen i mars. Les mer om presentasjonene her.

Førsteamanuensis Marit Ulvik (til venstre) presenterte et samarbeidsprosjekt med Universitetet i Øst-London med tittel "Teacher educators’ perception of their role, a comparative study". Her sammen med professor Kari Smith (til høyre).

Hovedinnhold

Førsteamanuensis Marit Ulvik presenterte et samarbeidsprosjekt mellom UiB og University of East London:  Ulvik, M., Czerniawski, G. & Smith, K.:  “Teacher educators’ perception of their role, a comparative study”.  Presentasjonen handlet om hvordan lærerutdannere i Norge og England definerer sin rolle og var knyttet til UPP-prosjektet: Academic Tribes and their Territories in Teacher Education.

 

Ulvik var gjesteforsker ved University of East London (UEL) i høst og samarbeidet der med det engelske forskermiljøet som initierte det nevnte prosjektet. Gerry Czerniawski som hun presenterte sammen med på Lillehammer er forsker ved UEL.

 

Ulvik sier det vil bli ytterligere fire presentasjoner fra prosjektet på konferanser i løpet av 2014 - i Freiburg og München i juni og i Porto og London i september.

  • Se link til abstraktet her.

 
Bidrag fra Sæverot og Smith

I tillegg holdt stipendiat Ane Malene Sæverot et innlegg om «Image and existential upbuilding» og professor Kari Smith holdt et innlegg om pilotstudien av frafallsprosjektet i læreryrket.

  • Les mer om stipendiat Ane Malene Sæverot sin presentasjon her.
  • Les mer om professor Kari Smith sin presentasjon her.