Hjem
Forskerskole i informasjons- og kommunikasjonsteknologi
Årlig Samling

IKT-forskerskole: Årlig samling 2021

Hvert år arrangerer IKT-forskerskolen ved Institutt for informatikk en samling der ph.d.-kandidatene får anledning til å diskutere sin forskning med hverandre, bygge forskningsnettverk og forbedre presentasjonsferdighetene sine.

Flåmdalen
Flåmdalen
Foto/ill.:
colourbox.com/3309

Hovedinnhold

IKT-forskerskolens årlige samling arrangeres av ph.d.-kandidater som er tatt opp i instituttets ph.d.-program. Formålet med samlingen er at stipendiatene får en felles arena som de kan bruke til å styrke sine forskningsnettverk, som fremmer samarbeidet og som gir dem muligheten til å holde et seminar / en forelesning over selvvalgt emne for å fullføre 1 av de 3 påkrevde studiepoengene i formidlingsdelen av opplæringsdelen.

Påmeldingen er avsluttet. Dere kan se programmet ved å følge denne lenken.

Følgende ph.d.-kandidater vil holde et seminar / en forelesning over selvvalgt emne:

  • Ermes Franch, Polar codes
  • Emmaunel Sam, The Dynamics of Echo State Network (ESN) Model
  • Cosimo Persia, The Axiom of Choice
  • Issam Maarouf, Essentials of Communications theory and engineering
  • Nidhi Purohit, Explainable Clustering
  • Natacha Galmiche, Inside the mind of a deep neural network
  • Thomas Trautner, What Non Security Experts can learn from CTFs
  • Hans Heum, Quantum Money: On the legacy of Stephen Wiesner

Ta gjerne kontakt med arrangementskomiteen (Philip Turk, Ammar Malik, Emmanuel Arrighi) hvis dere har spørsmål.

Specifications and requirements for the lecture

  • The topic is proposed by the PhD cand. and supervisor and approved by the department.
  • The department appoints a committee of two members who assess the seminar/lecture. The committee sends the result of the assessment to the department.
  • The criteria for seminars/lectures on self-selected subjects are the same as for a trial lecture on a given topic. The purpose of the lecture is to give the PhD candidate an opportunity to document their ability to disseminate research-based knowledge. The lecture should normally be structured so that it can be followed by an audience with previous knowledge one could expect to find among master's students in the field of study. Both academic content and the ability to disseminate are emphasised in the assessment of the trial lecture.
  • The topic of the given subject must not be obtained from the key issues in the PhD thesis.