Institutt for politikk og forvaltning
Konferanse

Nasjonal fagkonferanse i statsvitenskap 2025

Institutt for politikk og forvaltning og Institutt for sammenliknende politikk ved Universitetet i Bergen inviterer til den årlige Nasjonale fagkonferansen i statsvitenskap 2025.

Illustrasjonsbilde: ECPR Dublin
Illustrasjonsfoto: ECPR General Conference 2024.
ECPR General Conference 2024

Fagkonferanse for norske statsvitere

6-8.januar 2025 samles det norske statsvitermiljøet til konferanse i Bergen. Fagkonferansen er en årlig møteplass for statsvitere ved norske universiteter, høgskoler og forskningsinstitutter. Konferansen skjer hovedsaklig på norsk, men også engelsk om nødvendig.

For å delta kreves det at deltakere legger frem et artikkelutkast. Paper kan leveres både på engelsk og norsk.

Konferansen har to viktige formål: å gi yngre og etablerte forskere anledning til å presentere og få tilbakemeldinger på sine vitenskapelige arbeider som skal publiseres i tidsskrift eller som bokkapitler, på norsk eller engelsk, samt opprettholde og styrke det nasjonale statsvitermiljøet i Norge.

Påmeldingslink og program kommer!

Frist  for å sende inn artikkelutkast er 20.desember 2024.