Det juridiske fakultet

Det juridiske fakultet på USA-reise

Det juridiske fakultet har vært i USA, blant annet for å markere 25-årsjubileet for samarbeidet med Mitchell Hamline School of Law.

Det juridiske fakultet i USA.
Det juridiske fakultet er i USA. Fra venstre ser vi Ingrid Tøsdal, Ernst Nordtveit, Gert Johan Kjelby, Karl Harald Søvig, Nathalie Gaulier og Øystein Iversen.

I uke 37 har en delegasjon fra Det juridiske fakultet vært i USA blant annet for å markere 25-årsjubileet for samarbeidet med Mitchell Hamline School of Law i Minnesota gjennom et felles seminar.

Samtidig fikk fakultetet takket professor Larry Bakken for innsatsen som mangeårig underviser i flere engelske spesialemner. Da Larry Bakken og Ernst Nordtveit innledet seminaret med å fortelle fra samarbeidets spede begynnelse sa Ernst «You never forget your first love, and for Bergen that was Hamline».

Hamline var blant fakultetets aller første internasjonale samarbeidspartnere og kontakten med dem har hatt mye å si for internasjonaliseringen ved fakultetet.

I tillegg til å besøke Mitchell Hamline har delegasjonen også vært innom University of Minnesota, samt American University og George Washington University i Washington DC.